Fälg projekt 96 LHD 1974

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Fälg projekt 96 LHD 1974

Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2006-09-06 19:21.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

saab-jonte
    Deltagare

projektet med tidigare nämmnda v4 -74 som varit avstannat nu ett tag har börjat ordna upp sig lite grann, med större lokal och gott om ljus och plats så tänkte jag att det var dags att dr i gång projektet igen innan det blir snö.

har spanat runt lite grann efter fälgar som jag kan montera mina nya firestone på men utan bra resultat, såg lite bilder på fina v4 här på forumet från tiden det begav sig och insåg att riktigt fina orginalplåtfälgar ser ganska okej ut på en bil som ska bli orginal. hade inte planetat något utställningsskick utan en fin orginal, sommar bruks v4:a. sagt och gjort sökte efter ljus och lykta och hittade en som kunde blästra sedan tänkte jag att jag hade hört att pulverlack va en bra lösning för att få ett bra rostskydd på fälgarna och sådana grejjer. det blev nästa projekt och nu har dom kommit hem från pulverlackeraren och nu väntar den slutliga silverlackeringen. kika gärna på bilden. har kollat runt lite bland kulörer och tänkte chansa på min egen bil med 172 H kulör. silverkristallmetallic. tror nog det blir snyggt. ni läsare får gärna komma med synpunkter och tankar.

Bengt Åkesson
    Deltagare

Det blir säkert bra! Ett rejält blästerskåp skall bli min nästa investering men tyvärr räcker inte min kompressor till för att driva det hela så det får väl bli en ny sådan också när kassan tillåter.

Ett litet tips ang målade fälgar. Skrapa bort färgen i anliggningsytorna för hjulbultarna. Om du inte gör det så kommer färgen under bulten att spricka, bulten lossnar och kan trilla av.

/B

jrt
    Deltagare

Du skulle ha pulverlackat dem silver med klarlack det är svårt att få vanlig färg att sitta bra på pulverlack

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng