Fälgval inför sommaren 2012? Synpunkter och hjälp tack.

Forum Modellspecifika forum OG900 Fälgval inför sommaren 2012? Synpunkter och hjälp tack.

• Detta ämne har 4 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2011-12-14 07:42 av .
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    reino
    Deltagare

Tjosan. Jag har hela hösten/vintern suttit och funderat fram och tillbaka på vad jag ska försöka få fatt i för fälgar inför nästa sommar. Nya sommardäck måste köpas oavsett.

Jag har en svart 900S -90 3dr. Mina planer är att försöka maskera den som en fulltryckare 81-83 eller så, dvs trubbnos och andra emblem. Helst en emblemlös huv (sånär som turbo på sidorna), men det får komma när det kommer.

Nu gäller det som sagt att försöka komma på vilka fälgar jag ska ha.

Har kommit fram till 4(5) alternativ i nuläget.
    16″
    Cross Spoke

SuperAero (med eller utan synliga bultar)

15″
    Ronal Silver Spoke

Square Spoke.

SuperAero känns som att alla monterar på og, men samtidigt så blir det lite udda med trubbnosutseendet. Dom är ju inte fula heller, om man säger så.
    Cross Spoke 16″ är ju grymma, speciellt om man målar ekrarna i guld, som Joh900 gjort på sin svarta. 😉
    Silver Spoke finns i 108/4 vet jag, men frågan är hur lätta dom är att få tag på. 15″ blir ju lite billigare däck också.
    Square Spoke har jag bara sett på blocket en enda gång sen jag började kolla aktivt, men jag tror dom gör sej ganska bra i stuket på en og.

Dom senare i 15″ passar väl förklädnaden bättre dessutom. Hmmm hmmm… Svårt val må jag säga.
    Så vad säger den samlade eliten om alternativen? Nån som sitter på en uppsättning fälgar som ska avyttras kanske?
    Om nån har lite bilder så får man gärna länka upp dom här i tråden. 🙂

ingemargavle
    Deltagare

Min personliga favorit på trubbnosarna är Silver Spoke fälgarna. Jag håller på att göra iordning ett par till min -87a som jag tänker lacka i en något mer silvrig metalic färg än orginal. Super Aero förknippar iaf jag mer med rundnosen.
    Men som man säger, allt klär en skönhet.

mattias hansson
    Deltagare

Hade det varit mitt val så hade jag valt dom som du kallar för Square spoke (här hemma i sverige heter dom ”Five spoke”), man ser ju inte dessa fälgar så ofta, och dom passar säkert bra till ”trubbnos”.

Annars är ju Aero 16 med polerad kant väääldigt snyggt på en svart 900.

putsarn
    Deltagare

Jag hittade 4st superfina 15″ Cross-Spoke på skroten häromdagen.
    De kommer sitta på tjejens og900 i sommar.

Har du ett par 16″ Cross-Spoke så är valet lätt!

vinkel4
    Deltagare

Jag hade valt superaero utan kåpa. Gärna lackade i grafitgrått.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng