FB kräver spårsändare på min 900 -83

Forum Modellspecifika forum OG900 FB kräver spårsändare på min 900 -83

• Detta ämne har 5 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2012-08-13 14:53 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    saabaero
    Deltagare

Har precis försäkrat min ”nya” bil viewtopic.php?f=31&t=329227 och upptäcker att Trygg Hansa har satt ett särskilt villkor i försäkringen att bilen ska vara utrustad med ”spårsändare som är godkänd av Trygg Hansa”

Någon mer som råkat ut för detta ?
    Tycker det verkar lite overkill att begära det på en risig og900 som är värd max 5000kr 🙄 🙄

Kan det ligga något gammalt i historiken kring en bil att den drabbas av nått sånt här påhitt ?
    Bilen är alltså en T8 -83 som blivit omtypad till T16 med 175hk

Har min 9000 Aero -91 och min 900 Aero -87 i samma bolag men på de bilarna finns inte detta villkor

turbocab
    Deltagare

Verkar ju mkt märkligt. Ring och prata med dom, annars byt bolag bara… Försäkringsbolag ska man byta titt som tätt.

saabaero
    Deltagare

Efter lite dividerande med TH lovade dom att ta bort tramset med spårsändare på denna bil 🙂

Slapp byta FB denna gång 🙂
    På dessa gamla 900 T16 och även min 9000 Aero brukar det skilja uppåt 400% i premie beroende på bolag så det hart blivit en vana att checka detta varje år.

Janne Hagnell
    Moderator

Jag bytte rubbet (bilar, hus, sommarstuga) i år och fick min V4:a Bimsan billigare med halvförsäkring än det gamla bolaget tog för trafik. :CE

96 V4 1975 ”Bollen”
    96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

hans h
    Deltagare

Ett ögonblick trodde jag att det var FaceBook som krävde spårsändare.
    Det hade varit skumt.

😆

saabaero
    Deltagare

@Hans H wrote:

Ett ögonblick trodde jag att det var FaceBook som krävde spårsändare.
    Det hade varit skumt.

😆

Det har dom ju redan 😉
    Varje gång du ”checkar in” vet fejjan och resten av världen var du är …

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng