Fläns till batteriböj og900

Forum Modellspecifika forum OG900 Fläns till batteriböj og900

• Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2012-06-15 20:22 av .
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    big nyz
    Deltagare

Tjena!

Hur fungerar gjutjärnet i turbons ”originalbatteriknä” att mig-svetsa i? Fungerar det att kapa av flänsen och bygga på den, eller är det bättre att låta göra en ny i stål?

Mvh,
    Mathias

M.Broberg
    Deltagare

Gjutjärn är generellt inte direkt lätt/bra o svetsa i. Det spricker.

longjohn61
    Deltagare

Bättre att göra en ny men det är nog inte så bara det heller,men kapa och svetsa skulle jag inte heller satsa på,har lagad några saker i gjutjärn
    och det kvävs special elektroder och helst ska det som ska svetsas värma upp och då är det ändå risk för sprickbildning 😉
    Men varför vill du göra detta 😕

Mvh Nisse

prostreet
    Deltagare

Jag har en Fläns passande 900 original turbo, som kapats av från en JT 3″ DP för jag ska köra Volvoturbo.
    Den kan du få av mig. Hör av dig via PM om det är intressant.

big nyz
    Deltagare

Sjysst, Glader! skickat PM.

Nisse, vill inte specifikt svetsa i gjutjärnet, undrade bara ifall det vore en enklare väg att gå då jag inte själv har grejer att tillverka en bra fläns. Men hoppas det fixar sig den här vägen nu :smile .

longjohn61
    Deltagare

Okej hänger inte riktigt med ändå har du batteri böj? eller vill du bygga nåt eget bild kanske så att jag hänger med skyller på åldern 😆

Mvh Nisse

big nyz
    Deltagare

Jo jag ska bygga själv från scratch. Bilder, förhoppningsvis ackompanjerade av en liten roman, kommer i min projekttråd när tiden är mogen och svetsen sjungit!

longjohn61
    Deltagare

Aha då vart det klart för mig 😀

Mvh Nisse

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng