Fördelar fett tt -62?
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Fördelar fett tt -62?
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Fördelar fett tt -62?
- Detta ämne har 6 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2012-07-04 19:22 av lars2t.
-
FörfattareInlägg
-
juni 23, 2012 at 21:51 #6037
Står i rephandboken att det ska va chassi fett, så jag körde med Biltemas drivknutsfett förra året, rätt eller fel? Ska sätta ihop motor nu igen med nyrenoverad vev och vill inte riskera att något blir fel!
mycket tacksam för hjälp!
Allt fett är bra fett… Använder du samma fett i alla smörjpunkter så blir det enkelt…
Har du redan chassifett i övriga smörjpunkter så tar du det i fördelardrivningen också.Har du bytt packboxarna i främre locken så blir det säkrare körning, oringen kanske också har bytts?
juni 24, 2012 at 10:20 #45124Inget fel med det fettet då, jo jag satte i nya p-boxar och o-ringar förra året, så det får väl duga ett tag till, tack ska du ha!! 🙂
Det jag vet är att om du skall smörja knutar/leder/bussningar i plast så är SKFs vita fetter baserade på tvål att rekommendera.
Dock så kan det finnas tillsatser t,ex i grafitfett, men det vet jag inte om det spelar så stor roll i fördelardrivningen. Det borde inte vara första gången de dreven möter drivknutsfett och dom är förhoppningsvis inte helt bortfrätta?
juni 25, 2012 at 20:09 #45172Nä dreven ser ju fina ut, men jag ska nog försöka hitta något bra chassifett istället tror jag, då har jag ju samma till alla smörjpunkter som du säger, får väl kolla hur mycket värme fettet tål bara!? Sedan en annan fråga, vilken är den bässta oljan att rekomendera igentligen? Har kört delvis med Biltemas utombordsolja, har inbillat mig att den är bra då båtmotorerna också är kalla tvåtaktare!?
tacksam för svar!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.