Framvagnsinställning 900 -87

Forum Modellspecifika forum OG900 Framvagnsinställning 900 -87

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-10-31 06:50.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

ingemargavle
    Deltagare

Jag har bytt till förstärkta fjädrar fjädrar bak på min 900i cc och stötdämpare. Den är nu ett par cm högre bak och jag tänker nu lämna in den på hjulinställning. Frågan är om det behövs några shims då eller om alla firmor med firmor med 4-hjulsmätning kan göra det? Är det något speciellt jag bör tänka på innan jag beställer en inställning?

morsole
    Deltagare

Du kanske borde kolla att du får loss övre länkarmsskruvar på insidan i motorrummet.
    De brukar sitta som berget och det är inte alla som ställer framvagn som ens bryr sig om annat än toe in av den anledningen.
    Det är inte helt ovanligt att skruven går av nämligen, och då har man ett nytt problem!

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

ingemargavle
    Deltagare

Tack det låter som ett bra tipps. Jag får ta fram hylsnycklar och ev.gassvets och lossa dem innan jag åker dit.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng