Gula träffen på Trollenäs 26/9

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Gula träffen på Trollenäs 26/9

Detta ämne innehåller 9 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av 2009-10-03 09:40.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

Bengt Åkesson
    Deltagare

Så här såg det ut i våras på Gröna träffen

MHKs Gula träffen på Trollenäs 26/9

Vi träffas utanför som vanligt 0930 för att göra en stilfull entré och uppställning.

OBS! Glöm inte klubbflaggorna!

Välkomna!

/B

cch
    Deltagare

Krävs det nån föranmälan?

Mvh

Christer

Bengt Åkesson
    Deltagare

Förra årets Gula träff. Fin omgivning!

Nej vi brukar inte ha någon föranmälan men det är alltid kul att veta på ett ungefär hur många som dyker upp.

Karta

/B

cch
    Deltagare

Ok, jag är ledig för en gångs skull så jag dyker upp med 95an.

Mvh

Christer

valmet
    Deltagare

Kommer med 92an.

Ingemar.

gmc
    Deltagare

Will do my best to get the 96 down there in one piece, looking forward to meeting everyone again.

mr ems
    Deltagare

Ps På bilden som Bengt Akesson plåta på första inlägget är det en SAAB 99 X7 74a
    som syns som första bil (vänster strålkastare synes mm )
    Bengt M

brandchefen
    Deltagare

Kommer inte.

Mvh Ulf

Bengt Åkesson
    Deltagare

Minirapport från Gula träffen 2009

Saabklubben var bra representerade

Det var en lite ruggig morgon som mötte mig när man tog promenaden över den våta gräsmattan till garaget. Ut med Sonetten och avfärd med riktning Trollenäs. Duggregnet låg i luften men avtog snart. Skaplig temperatur så det blev en behaglig dag.

Efter en del strulande med ånglås i Ingemars 92a så kom vi på plats i slottsparken med våra Saabar av olika modeller och årgångar allt från 92 till 9-3 Viggen Cab. Har du intresset för Saab så har modellen mindre betydelse – Alla entusiaster är välkomna i Saab Skånia!

Dagen blev trevlig med mycket motorsnack, kaffe med dopp och de idag vanliga frågorna om Saabs framtid, ”Kinderegg” och mer eller mindre obskyra finansiärer. Det börjar bli lite tröttsamt men alla verkar ha sin åsikt om det hela.

Nu laddar jag upp till söndagens asfaltrally i Trelleborg där jag skall funktionera som tidtagare.

Gary dök upp från Falkenberg med sin 96a

Några fler bilder hittar du här!

/B

bovy
    Deltagare

Hej.
    Denna gången valde jag ett annat ”arrangemang” då jag varit på Trollenäs förr. Jag valde att hänga med mina andra ”Saabpolare” till Bilsports reportage om gatbilar i Ystad. Finns att läsa här: http://www.ystadsallehanda.se/article/20090927/YSTAD/760528373/1066/YSTAD/&/Alla-motorfantaster-var-dar

Mvh Martin

Stolt ägare till 1360 kilo kärlek.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng