Hemsida. Utkast på struktur och innehåll

Forum / Modellspecifika forum / Saabo/Toppola/Husbil 92H / Hemsida. Utkast på struktur och innehåll

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 27, 2007 kl. 21:24 #16954

      Ett snabbt utkast. Det är viktigt att struktur är klart innan man börjar ”hacka”

        oktober 28, 2007 kl. 09:00 #113777

        Det ser jättebra ut Martin, Du vet ju hur sådant där funkar =) En liten tanke jag har är att i Julles 92 tråd så tycker jag att budskapet blir sönderhackat av alla kommentarer.

        Kan man tänka sig att lägga upp själva fortlöpande tråden i en del där Julle & Co. berättar hur det hela fortskrider och sedan ngn. typ av gästbok där dom som följer det hela kan skriva av sig?

          oktober 28, 2007 kl. 12:29 #113791

          Japp Martin! ser skitbra ut några tankar bara…

          1, Sponsorer, kan man inte lägga in dessa (ev loggor osv.) som små klickbara texter/thumbnails redan på infosidan. Alltså inge blinkande å blippande skit utan enkla länkar? Tanken jag har är att det blir mer intressant för ev. företag eftersom dom syns på ett annat sätt och ev. sponsorer är ju jätteviktiga. Däremot bör man nog akta sej att ”sätta ett värde” på sponsorhjälpen. Menar att företaget som skänker hundra spänn är lika mycket värt som bolaget som skänker 10 tusen.

          2, ”Kaparns” input om projkettråd är vettig. Gör den isåfall ”kommentarfri” men lägg en direktlänk som flyttas med eftersom (typ en signatur) för ev. inlägg/komentarer som knyts direkt till projektråden. Alltså en forumfunktion där vi kan snacka uteslutande saker rörande renoveringen.

          3, Låt en gästbok eller rättare sagt ett klotterplank finnas för allmän disskution, surr och frågor

            oktober 28, 2007 kl. 23:48 #113814

            Martin ser skit bra ut. Tycker som Kaparn, när det gäller projekt tråden håller med Julle om att alla sponsorer ska få lika stor plats, såvida inte ett företag står för hela renoveringen, men det är nog bara en önskedröm. Och att det är klick bara loggor.

            I övrigt är det bara att börja ”hacka” Martin :jobbar:

              oktober 31, 2007 kl. 12:31 #113941

              Jag hackade ihop en sak som skulle kunna vara en del av en hemsida.

              Här kan man lägga upp text och bilder allteftersom projekt fortskrider.
              http://saab92h.wordpress.com/

              Kommentarer hamnar på ett annat ställe.

                oktober 31, 2007 kl. 12:55 #113942
                Martin wrote:
                Jag hackade ihop en sak som skulle kunna vara en del av en hemsida.

                Här kan man lägga upp text och bilder allteftersom projekt fortskrider.
                http://saab92h.wordpress.com/

                Kommentarer hamnar på ett annat ställe.

                En bra början, ser kalas ut! Hur lägger du upp bilder där och kan vem som helst göra det? ”länkarna” som är knutna till saabklubbens sida tex. husbilstråden.. dessa når man inte om man inte är inloggad på den sida eller hur funkar det?

                  oktober 31, 2007 kl. 13:08 #113943

                  Bilder & text kan alla med adminbehörighet lägga upp. Jag skall öppna upp så fort jag har bättre koll på alla hnadgrepp. Jag håller på och lär mig hur det funkar. Återkommer!

                    oktober 31, 2007 kl. 13:17 #113944
                    Martin wrote:
                    Jag håller på och lär mig hur det funkar. Återkommer!

                    Mmmm din rackare där… jag som i princip alltid e en bakåsträvare när det gäller bloggar, facebook å allt annat skit som ”webbdårarna” hittar på har nu skaffat mej en bloglogin (tack vare det här) *skrattar* å håller oxå på å lär mej..*ehh* försöker iaf. :doh:

                      november 1, 2007 kl. 21:18 #113993

                      Det gläder mig 😉

                      Har nu hackat lite till, mest för att få saker på plats. Jag är långt ifrån klar med alla delar. Exempelvis behövs en ordentlig faktagranskning.

                      http://saab92h.wordpress.com/

                      Jag ställde en fråga per mejl till Saabklubben om medverkan/sponsorskap för en vecka sedan men har ej fått svar ännu.

                        november 2, 2007 kl. 00:41 #113997
                        Martin wrote:
                        Det gläder mig 😉

                        Har nu hackat lite till, mest för att få saker på plats. Jag är långt ifrån klar med alla delar. Exempelvis behövs en ordentlig faktagranskning.

                        http://saab92h.wordpress.com/

                        Jag ställde en fråga per mejl till Saabklubben om medverkan/sponsorskap för en vecka sedan men har ej fått svar ännu.

                        Ser jättebra ut Martin… En sak bara, skriv varifrån alla kommer från i arbetsgruppen precis som du redan gjort med Jonas & ”Kaparn”. Har du varit i kontakt med Anders för faktan?

                          november 2, 2007 kl. 06:55 #114001

                          Arbetsgruppen är just en sådan grej som skall kompletteras
                          Jag har plockat fram dokument för att kunna göra en urspungskontroll inför en reg-bes och jag tar det med Anders sedan.

                            november 2, 2007 kl. 09:18 #114004

                            Hemsidan ser skit bra ut Martin, enkel och bra. Som du skrev att vi inte tummar på orginalet när vi ska renovera tycker jag är super viktigt. Vi får leta efter tex färger så lika som den som finns, även trämatrialen så lika som möjligt i storlek m.m. Har i dag fått ok från en lackerare, han heter Evert Larsson och renoverar Saabar här uppe och lackar den åt oss när tiden är inne. Han började som lackerare 1959 så kunskap har han. Vi kan säkert göra det själva men han är proffs så varför tumma på en sådan sak, när han ändå ställer upp. Niklas Enander tar han om motorn. Om ”proffsen” ställer upp tycker jag vi ska använda dem, åsikter. Båda gör det givetvis gratis om vi står för delarna.
                            På hemsidan kan man tex han flik som heter ”vi som hjälper till”, eller liknande.

                              november 2, 2007 kl. 11:17 #114013

                              Bra att Niklas ställer upp, jag skulle precis fråga honom.
                              Då får fordonet också lite välbehövlig extra kraft i motorn.
                              Jag har ett försiktigt Xp-trim på min 92 och det gjorde rejäl skillnad.

                                november 2, 2007 kl. 11:47 #114019

                                Hum… jag vill inte vara negativ men tycker vi ska vara lite försiktiga med att säga han ställer upp och gör det… dom fixar det… osv. Vet att du (Jonas) har pratat med Niklas eller var det den här ”växelådsannen” jag tänker på?? Men innan man skriver nåt om det på en hemsida så bör det finnas en hundra uppgörelse. Behöver inte vara ett kontrakt men man måste givetvis prata igenom jobbet som ska utföras. Om inte annat så är det dels en spännande uppdatering på en ev. projektråd att NU!! är motor uriven och ivägskickat till xxxx-firma för renovering osv. på så sätt lyfter du intresset för vårt jobb och sätter samtidigt fokus på firman som utför jobbet. Sen.. visst det är inte fel att peka på vilka som hjälper till.
                                My cents!!

                                Edit: Jag tycker även att du Martin kan prata med Niklas och vi bör kanske struktrera upp surret om ev. sponsorer och hjälp så vi har mer koll och inte bara springer runt. En tanke var att jobba mer lokalt, menar jag & Jonas har ju tämligen bra koll på företag häruppe. Kaparn känner av dalarna osv. jag har även pratat med Arne om att han kunde få göra enn snygg presentation (när vi väl är där) om projektet som går att ta med sej/lämna ut mot sponsorer/företag.

                                  november 2, 2007 kl. 12:58 #114022

                                  Det är just sådana här saker vi skall ta upp då vi träffas.
                                  Givetvis kommer man som sponsor motsv. inte med på hemsidan om vi inte har något konkret.

                                  Min uppfattning är att vi begränsar mötet till kanske maximalt 1 ½ timme.
                                  Det ger tid över till bärgning, och vi håller oss till det väsentliga under mötet.
                                  Har vi inte träffats tidigare, finns det stor risk för att vi gärna vill snacka om mycket runtikring. Trevligt och kul, men inte så produktivt just då.

                                  En lista på sponsorer, handräckare och andra bidragsgivare skall listas på sponsorsidan.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.