Höjjning av 900 OG

Forum Modellspecifika forum OG900 Höjjning av 900 OG

• Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2012-12-10 08:00 av .
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    ingemargavle
    Deltagare

Då jag vill ha mer suv-attityd på min ”ruby red” med lite högre frigång så jag inte fastnar i snömodden vill jag höjja den något. Någon som har erfarenheter på hur jag lämpligtvis höjjer den 4-5cm utan att den blir stötig. Läst att V4orna kunde ha en inbyggd risk för obalans/självstyrning i högfart som undveks genom att sänka fjädrarna så jag vill inte riskera att bygga en vinglig bil.
    Det enklaste är väll att lägga någon form av distans mellan fjäder och kaross. Men räcker stötdämparnas slaglängd, behövs något annat bytas eller justeras vid en sådan måttlig höjjning. Gissar att det finns erfarenheter från er som kört i skogen med 900og.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng