hydral vätska till koppling

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 hydral vätska till koppling

  • Detta ämne har 12 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 2005-03-22 18:09 av .
Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #12396
    anonymous
    Deltagare

    när jag skulle köra min pärla till garaget för diverse fix så visade det sig att alla kopplingvätska har runnit ut. När jag väl bogserat in bilen och fyllt på vätska så ville inte kopplingen fungera iaf. Jag trampade upprepade gånger på kopplingen men det hade ingen effekt. Det var bara fjädern som tryckte upp kopplingen. Vad måste jag göra för att det ska funka?

    #85705
    jan.n
    Deltagare

    Gå och lägg dig!!!
    I morron bitti har luften du har vid slavcylindern stigit upp till påfyllningkärlet och felet har självläkt (hoppas jag)

    #85706
    anders dahl
    Deltagare

    Det tror inte jag, eftersom röret från huvudcylindern går uppåt innan det går ner mot slavcylindern.
    Alltså måste systemet luftas för att funka ordentligt igen.

    #85707
    kaparn
    Deltagare

    Jan har rätt men det räcker att gå in och ta en kopp kaffe innan det börjar funka igen efter man fyllt olja.

    #85708
    anonymous
    Deltagare

    vi får se imorrn hur det går

    #85709
    anders jensen
    Deltagare

    Hej Per.
    Om nu all bromsvätska ”runnit ur” så borde du renovera och byta packningar i huvudcyl eller slav alt båda. Att bara fylla på och lufta löser bara problemet för stunden.

    Mvh
    Anders

    #85710
    anonymous
    Deltagare

    Jag är medveten om att det är ett läckage som måste åtgärdas. Men när jag testa kopplingen på lunchen idag så fungerade den fortfarande inte. Västskan är kvar och jag pumpade upprepade gånger på kopplingen utan resulat. Vad kan det vara? Hur ska jag göra för att fixa det?

    #85711
    Morten S.
    Moderator

    Jeg pleier å løsne på luftenippelen på slavecyl. og la den stå litt. RØR ikke pedalen!
    Da pleier luften å sige ut i løpet av en time eller to.

    Lykke til !

    Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    1989 900i 5 dørs
    2007 9-3 SC

    #85712
    lelle f
    Deltagare

    Att renovera både huvud och slavcylinder är ingen stor kostnad ca 150 kr , finns på mekonomen . Kan nog sätta en peng på att fjädern i huvudcylindern oxå är paj .

    #85713
    anonymous
    Deltagare

    jag ska vänta med att köpa nya delar eftersom jag har en 95:a som resevdelsbil. Den är dock översnöad just nu så jag ska börja med att lossa på luftnippeln.

    #85714
    anonymous
    Deltagare

    nu har den stått över natten med luftningsnippeln öppen. vätskan är kvar men kopplingen funkar fortfarande inte. vad kan det vara?

    #85715
    kaparn
    Deltagare

    Du får trycksätta oljeburken. Antingen tar man ett extralock och borrar ett litet hål i det och blåser med tryckluft med luftnippeln öppen. Håll bara koll så att inte bromsvätskan tar slut, fyll på vid behov. Det går även att borra ett större hål och sätta dit en cykelventil sen är det bara att pumpa.

    #85716
    anonymous
    Deltagare

    nu funkar det, stck ett litet hål i locket med en pryl å stack inte fotbollspumpen. nu går den som en klocka igen. tack för tipset kaparn å alla andra åxå för den delen

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.