Informationsmöte INTSAAB2016 på Norrköpingsmarknaden 5-6 sept 2015

Forum Klubbinformation IntSaab2016 Informationsmöte INTSAAB2016 på Norrköpingsmarknaden 5-6 sept 2015

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-08-30 16:28.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

Dicst
    Deltagare

Hej,

Jag fick i skarven mellan våren och sommaren förfrågan av Saabklubbens styrelse om att samordna INTSAAB 2016. Ett stort uppdrag och jag tackar för förtroendet samt hoppas att vi ska göra ett bra jobb tillsammans att förverkliga det.

Det har varit tyst en stund kring detta, men arbete har fortlöpande pågått i över sommaren och semestrarna. Nu när det är dags att komma tillbaka i normala rutiner passar det med ett litet ”uppstartsmöte” och det gör vi när många samlats naturligt på ett Saabevent. Vi har fått en bra stomme av tidigare styrelse att stå på kring arrangemangets upplägg och plats, som nu skall detaljplaneras fram till verklighet.

I samband med Saabmarknaden i Norrköping helgen v.36 (5-6 sept) tänkte jag därför presentera tankar och upplägg inför Intsaab 2016 inne i restaurangen. Om resan går enligt plan första dragningen det ca 19.00 på lördag kväll och en kortare dragning på lunchen på söndag, ca 12.00.

För den som är intresserad av att lyssna och bidra till evenemanget har jag tagit fram en presentation som jag kommer att köra både under lördagskvällen och under söndagen. Jag kommer att gå igenom hur vi skall arbeta med projektet och öppnar därefter upp för förslag, tankar och tips. Ni är välkomna att diskutera. Det kommer finnas både små och stora roller att besätta för den som är intresserad att hjälpa till.

Det finns utan tvekan gott om idéer att bygga vidare på för evenemanget, men inom kort går vi över i fasen där allt fångas upp och placeras in i sitt sammanhang. ”Tyckande” behöver bli ”tänkande” och jag önskar hitta personer som vill arbeta praktiskt med arrangemanget i lagom stora portioner. Organisationen vi nu bygger ska i sin struktur (så långt det är möjligt) inte vara personberoende, utan vi ska se till funktion istället. Allt för att minska belastningen på de inblandade.

Det är verkligen ett jätteroligt år vi har framför oss och jag hoppas vi kan visa en ny och ”okänd” del av Saabsverige för våra långväga besökande, men även för våra egna entusiaster. Att få stå värd för ett evenemang i denna klass är en fantastisk chans att visa klubben och bilmärket SAABs status.

Jag kommer att finnas tillgänglig under hela marknaden från lördag kväll och stannar ända t o m måndag, så hugg tag i mig och prata lite. Vet ni inte vem jag är får ni fråga någon.
    Vill ni nå mig på annan tid eller plats kan ni ringa O7O6 552211.

Varmt välkomna!

/D. Ström

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng