inga tips!

  • Författare
    Inlägg
    • april 6, 2003 at 15:57 #9396

      Jag har fått erbjudande att köpa en superfin 95:a från 1973. Förra ägaren, en gammal bilplåtslagare, gick tyvärr bort innan han blev färdig med renoveringen. Bilen är avställd sedan 1987, karossen är superfin, nylackad i orginalkulör, ny- och ombyggda stötdämpare, nytt avgassystem, inte en rostfläck. Men motorn behöver ses över, ev. byta lagret i balansaxeln, tändspolen har exploderat, bromsarna måste kollas (dom är säkert nya men har stått länge), elen vet jag inget om och alla handtag, stötfångare, lister och dylikt som togs bort vid lackning måste dit igen.

      Ett smärre projekt som jag inte kan göra själv. Finns det någon saab-entusiast (i Stockholms närhet) som kan åta sig att få denna bil i rullning igen? Är det någon som kan ge en icke-mekande lite goda råd om detta är rimligt utan att det kostar en hel förmögenhet?

      Tacksam för tips på: karin.fager@telia.com________________________________________________

        maj 1, 2003 at 11:17 #68916

        Inte ett enda tips har inkommit så nu har jag gett upp försöken att få denna pärla att rulla . Mycket synd för jag drömde om en 95:a. Men kan man inte meka själv så var vägen för lång. Nu får det bli en 96:a istället… för V4 måste jag köra igen.

        hälsar Karin
        (som fortfarande inte helt kunnat glömma den knallgula 95:an :rolleyes: )

          maj 1, 2003 at 17:57 #68917

          Hade det varit i de sydligaste delarna av landet så hade jag nog kunnat hjälpa dig men det är ju en 60 mil till Stockholm. Någon där borde väl kunna ställa upp? En fin 95a är aldrig fel.

          /B


          Bengt Åkesson
          bengt@akesson-motorsport.se
          Facebook

            maj 1, 2003 at 20:09 #68918

            Jag skulle ha köpt en annan motor. Men då blir det ju inte original…

            Ont om rostfria karosser är det gott om, så ge inte upp.

            Lycka till

            /William

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.