Inget bränsle till spridarna, Saab 900 -88
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Inget bränsle till spridarna, Saab 900 -88
Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Inget bränsle till spridarna, Saab 900 -88
- Detta ämne har 35 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 2010-10-25 19:54 av morsole.
-
FörfattareInlägg
-
Så här låter det när man försöker starta! det blir ingen skillnad med start gas.
Youtube länk: http://www.youtube.com/watch?v=JMaSZapjW1E&feature” onclick=”window.open(this.href);return false;
oktober 18, 2010 at 15:41 #178429@Montage wrote:
Så här låter det när man försöker starta! det blir ingen skillnad med start gas.
Youtube länk: http://www.youtube.com/watch?v=JMaSZapjW1E&feature” onclick=”window.open(this.href);return false;
Om du tar ut stiften efter ett sånt försök är dom blöta då?
Mvh Nisse
@Montage wrote:
Så här låter det när man försöker starta! det blir ingen skillnad med start gas.
Youtube länk: http://www.youtube.com/watch?v=JMaSZapjW1E&feature” onclick=”window.open(this.href);return false;
Det visar ju tydligt att den inte ens gör minsta lilla tillstymmelse till att hosta till – jag kan bara tänka mig de två förklaringar som nämnts i de senaste inläggen eftersom du kollat att du har gnista och soppa:
1. Gnistan kommer vid fel tidpunkt (felkopplade tändkablar eller felinställd tändtidpunkt)
2. Dåligt kompför mig att härom dagen när jag kolla så va dem blöta för jag testade ju att “bygla” som du kanske sett i tidigare inlägg?
Tänkte på det när man ställer så att kolven “första cylindern” står högst upp står då automatiskt den sista upp då?
Jag skall kolla kompen i morgon 🙂
@Montage wrote:
för mig att härom dagen när jag kolla så va dem blöta för jag testade ju att “bygla” som du kanske sett i tidigare inlägg?
Tänkte på det när man ställer så att kolven “första cylindern” står högst upp står då automatiskt den sista upp då?
Jag skall kolla kompen i morgon 🙂
stämmer att kolven på fjärde står högst upp ochså när ettan gör det….
Kolla att kortsluta kablarna som sitter på givaren på insuget mellan cyl 2 o 3; OM den givaren är kass så pumpas det in soppa som inte av denna värld…
Ut med stiften, lufta cylindrarna, torka/borsta av stiften, ta sen bort pumpreläet, ge full gas och få ut all soppa som står i motorn. I med stiften, i med bränslerelå, och starta.
OM det funkar sitter felet i tempgivaren på insuget, kostar 55 kr på Speedparts.Mvh Johannes
Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.