Inget bränsle till spridarna, Saab 900 -88

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Inget bränsle till spridarna, Saab 900 -88

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Inget bränsle till spridarna, Saab 900 -88

Visar 6 inlägg - 31 till 36 (av 36 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • oktober 18, 2010 at 13:30 #178426

      Så här låter det när man försöker starta! det blir ingen skillnad med start gas.

      Youtube länk: http://www.youtube.com/watch?v=JMaSZapjW1E&feature” onclick=”window.open(this.href);return false;

        oktober 18, 2010 at 15:41 #178429

        @Montage wrote:

        Så här låter det när man försöker starta! det blir ingen skillnad med start gas.

        Youtube länk: http://www.youtube.com/watch?v=JMaSZapjW1E&feature” onclick=”window.open(this.href);return false;

        Om du tar ut stiften efter ett sånt försök är dom blöta då?

        Mvh Nisse

          oktober 19, 2010 at 06:48 #178453

          @Montage wrote:

          Så här låter det när man försöker starta! det blir ingen skillnad med start gas.

          Youtube länk: http://www.youtube.com/watch?v=JMaSZapjW1E&feature” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Det visar ju tydligt att den inte ens gör minsta lilla tillstymmelse till att hosta till – jag kan bara tänka mig de två förklaringar som nämnts i de senaste inläggen eftersom du kollat att du har gnista och soppa:
          1. Gnistan kommer vid fel tidpunkt (felkopplade tändkablar eller felinställd tändtidpunkt)
          2. Dåligt komp

            oktober 19, 2010 at 14:47 #178464

            för mig att härom dagen när jag kolla så va dem blöta för jag testade ju att “bygla” som du kanske sett i tidigare inlägg?

            Tänkte på det när man ställer så att kolven “första cylindern” står högst upp står då automatiskt den sista upp då?

            Jag skall kolla kompen i morgon 🙂

              oktober 20, 2010 at 08:21 #178482

              @Montage wrote:

              för mig att härom dagen när jag kolla så va dem blöta för jag testade ju att “bygla” som du kanske sett i tidigare inlägg?

              Tänkte på det när man ställer så att kolven “första cylindern” står högst upp står då automatiskt den sista upp då?

              Jag skall kolla kompen i morgon 🙂

              stämmer att kolven på fjärde står högst upp ochså när ettan gör det….

                oktober 25, 2010 at 19:54 #178763

                Kolla att kortsluta kablarna som sitter på givaren på insuget mellan cyl 2 o 3; OM den givaren är kass så pumpas det in soppa som inte av denna värld…
                Ut med stiften, lufta cylindrarna, torka/borsta av stiften, ta sen bort pumpreläet, ge full gas och få ut all soppa som står i motorn. I med stiften, i med bränslerelå, och starta.
                OM det funkar sitter felet i tempgivaren på insuget, kostar 55 kr på Speedparts.

                Mvh Johannes

                Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

              Visar 6 inlägg - 31 till 36 (av 36 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.