Kabeldragnng motorvärmare B201 T8

Forum Modellspecifika forum OG900 Kabeldragnng motorvärmare B201 T8

• Detta ämne har 3 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2016-01-18 11:41 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    martin h
    Deltagare

hej!

Tänkte koppla in motorvärmare på en 900 -85:a T8. Värmeelemntet sitter redan på plats och fungerar. Undrar bara hur man brukar dra kablarna. Elementets kontakt pekar framåt och om jag drar kabeln framåt under grenrör/turbo så kommer det ju att rejält varmt, så jag skulle ju vilja vika kabeln 180 grader och dra den bakåt mot terpeden istället. Tips på hur det är gjort på andra bilar tas tacksamt emot.

/Martin

saabaero
    Deltagare

Den brukar peka bakåt.
    Elementet kan vridas i den stora muttern men finns det plats att vrida elementet 180° ?

martin h
    Deltagare

Kanske. Det var det jag hoppades på. Får lägga mig under och se vad som händer om man lossar lite försiktigt på muttern. Nu sitter elementet som berget.

Tack för tipset!

/Martin

saabaero
    Deltagare

Tror inte du behöver inte lossa muttern.

Värmarelementet kan vridas i muttern. Mellan elementet och muttern är det bara en o-ring som tätar så hela värmaren kan roteras i muttern.
    Du kan möjligen få problem med att få runt värmarelementet, både på utsidan och även på insidan, dvs att det tar i något.

Lossa muttern brukar vara jobbigt (stort verktyg, lite plats)
    Ett snabbare sätt kan vara att lossa låsringen och dra värmaren ur muttern. Passa på att byta o-ringen i så fall.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng