Kopplingshydralik!?!

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Kopplingshydralik!?!

Detta ämne innehåller 5 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2005-04-02 08:48.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #12440

    nislan
    Deltagare

    Halloj!

    Nu har jag lokaliserat mitt kopplingsproblem till en läckande huvudcylinder. Nu är bara frågan, finns det nått smart sätt att få loss den på utan att ta bort bromsservot?? Och vad är det för dimension på bultarna, 12 är för litet och 13 för stort!

    Hjälp önskas!!

    #85892

    lelle f
    Deltagare

    Man kommer åt med en ringnykel men man får dutta lite , 1/2 tum låter det som . Har själv gjort det ett antal gånger så servot kan lungt sitta kvar .

    #85893

    nislan
    Deltagare

    Ok, får inhandla en 1/2 tums nyckel då och grejja på!

    Tack för det snabba svaret!

    #85894

    enor
    Deltagare

    Om du ska skruva mycket med SAAB 96 så rekommenderar jag inköp av både en sats fasta nycklar och en hylsnyckelsats i tumstorlekar. Nästan hela bilen följer tum-standard!

    #85895

    micke l
    Deltagare

    Jag har vinklat en 1/2 tums nyckel så den liknar ett L med den korta delen av ”L:et” i U-änden. Sedan är det bara att använda en skruvmejsel eller liknande i Ring änden.
    Micke

    #85896

    nislan
    Deltagare

    Tror jag får vinkla min nyckel till ett L jag med, kommer inte riktigt åt annars! Tack för tipset Micke L!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng