Läckande slavcylinder

Forums Modellspecifika forum 95/96 TT Läckande slavcylinder

This topic contains 7 replies, has 4 voices, and was last updated by 2005-04-12 21:00.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #12480

    anonymous
    Deltagare

    Jag har problem med att kopplingsvätskan läcker ut vid slavcylindern. Jag har precis satt dit en ny packning och eftersom det inte satt nån packning där tidigare så vet jag inte hur den ska sitta. Finns det nån som har en sprängskiss eller som kan förklara vart den ska sitta. Jag satte den mellan kolven och C-klippet. Är detta rätt eller fel?

    #86093

    nislan
    Deltagare

    Det ser rätt ut enligt verkstadshandboken!

    #86094

    Bengt Åkesson
    Deltagare

    Förmodar att det är 96an och inte Citroen BXen du menar.

    Favorit i repris!

    [image]http://www.akesson-motorsport.se/tech/slav1.jpg[/image]
    [image]http://www.akesson-motorsport.se/tech/slav2.jpg[/image]

    Källa: Reparationsbok Saab Sonett III

    Lycka till!

    /B

    #86095

    anonymous
    Deltagare

    då måste jag dubbelkolla att jag har satt packningen åt rätt håll. frågan är bara hur Bengt vet att jag har en BX?

    #86096

    stefan
    Deltagare

    Men bilden ljuger väl ändå lite grann? Tätningen ska vändas så du får läppen bakåt, alltså från tryckstången. Sen ska den väl ändå sitta på tappen som är på kolven, alltså inte i den ordning som är på bilden?

    #86097

    Bengt Åkesson
    Deltagare

    frågan är bara hur Bengt vet att jag har en BX?

    Militära hemligheter. (Eller din profil kanske….? )

    /B

    #86098

    Bengt Åkesson
    Deltagare

    Men bilden ljuger väl ändå lite grann? Tätningen ska vändas så du får läppen bakåt, alltså från tryckstången. Sen ska den väl ändå sitta på tappen som är på kolven, alltså inte i den ordning som är på bilden?

    Jo så är det säkert. Läppen bakåt mot vätskan.

    Då provar vi igen med en liten bild!

    [image]http://akesson-motorsport.se/tech/slav3.jpg[/image]

    Källa: Verkstadshandbok Saab V4

    /B

    #86099

    anonymous
    Deltagare

    nu funkar det hela mycket bättre en helt annan känsla i kopplingen och förhoppningsvis inget läkage

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng