Forum › Modellspecifika forum › OG900 › Lossa servopumpens remskiva?
- Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2017-09-15 16:42 av .
- FörfattareInlägg
- 12 september, 2017 kl. 11:11 #434875
svesson
DeltagareHej!
Gäller en 900S -91
Jag skulle behöva komma åt en skruv till hö motorfäste, KANSKE åtkomlig om man kan ta bort servopumpens remskiva.
Men det går inte – såvitt jag kan se. Eller?
/Sven13 september, 2017 kl. 08:57 #434896exlssn
DeltagareDemontera hela servopumpen borde väl vara enklare
http://www.garaget.org/shinyhead
Mina motorbilder--> https://get.google.com/albumarchive/107836393426305227778
I garaget: og900S -91, og900 -91 TurboS Cabriolet & 9-3SC 1.8t -0813 september, 2017 kl. 19:10 #434899svesson
DeltagareVisst,”exlssn”, det är min plan B, men jag försöker hitta ett sätt att kanske slippa krypa under bilen. Det måste man nog göra för att komma åt pumpfästets understa bult
14 september, 2017 kl. 08:16 #434926saabaero
DeltagareÄr det skruven som håller motorfästet I karossen ?
De skruvarna är åtkomliga underifrån.För att få bort remskivan behövs en avdragare och jag betvivlar att du lyckas använda den på plats.
14 september, 2017 kl. 11:38 #434929svesson
DeltagareNix ”saabaero” jag vill ta bort de två stagen från motorkudden som fäster i motorn. För att försöka komma åt en läckande packning vid avtappningspluggen/motorvärmaranslutningen under grenröret. Har skrivit en tråd om detta tidigare
14 september, 2017 kl. 21:46 #434938saabaero
DeltagareAha, då är jag med.
Den packningen går nog att fixa utan att demontera stagen men det är trångt som attan. Tror det kan vara enklare underifrån.14 september, 2017 kl. 23:55 #434957M.Broberg
DeltagareDet går lossa den, göra rent, täta med packning eller silikon.
men det går fan inte på första försöket. tror jag körde mkt lednyckel och 3/8″ när jag gjrode det sist. och fingerstyrka. mycket fingersdtyrka.
15 september, 2017 kl. 16:30 #434967svesson
DeltagareMan tackar för råd och synpunkter!
Såklart vore det bra om man också kunde ta bort avgasgrenröret. MEN – Man har ju viss respekt för grenrörsbultar, kan ju gå av (eller brukar de lossa lätt?, ni som har skruvat mycket) – Och dessutom verkar det inte gå att ta isär grenrör och turbo (med sina kylvätskeanslutningar), utan man måste väck med hela paketet – vill man helst slippa.
Men vi får se – jag har vintern på mig15 september, 2017 kl. 16:42 #434970Janne Hagnell
ModeratorGrenrörspinnskruv, och tillhörande muttrar, tycker jag har två lägen: Antigen går de ur hur lätt som helst eller inte alls. Kan väl ha att göra med att de sitter just där metallen hela tiden töjs och krymps av värme. Kanske går det bättre med varm motor? Fast man vill ju inte bränna sig heller.
96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” - FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.