MM eller " i TT-motorerna?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / MM eller " i TT-motorerna?

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / MM eller " i TT-motorerna?

  • Författare
    Inlägg
    • juli 16, 2013 at 12:09 #7553

      Så sent som igår fick jag klart för mig omfattningen av tumbaserade mått på gurkbilarna. Det har gått hyfsat bra ändå att under åren våldföra mig på muttrar och bultskallar med millimeterpassning… Nog har jag anat, kanske förstått men förträngt… :bh

      Jag har ännu inte börjat skruva med mina TT-motorer men undrar i förebyggande syfte om de också har tumbaserat gängsystem?

      Vilka olika mått på hylsor, block- och lednycklar behöver man egentligen för att klara det mesta i både motor och kaross?

        juli 16, 2013 at 17:41 #55729

        Hej
        Verktyg kan man inte ha för många. Naturligtvis köper man en hel sats av alla. Sedan beror det
        på vad man skall göra för arbeten. För att byta motor behöver man en 1/2″ lednyckel, en skiftnyckel,
        en skruvmejsel, en tång och en tegelsten.
        Rune Falk

          juli 16, 2013 at 18:40 #57643

          Hej John

          Tror du klarar dig med 5/8 (topp) 9/16 (kopplingshus) 1/2 (vevhus, grenrör) 7/16 (insugningsrör)
          3/4 (19) (remskiva)

          Mvh.Lars-Eric

            juli 17, 2013 at 08:00 #57661

            glöm inte 1″ (tändstift) 🙂

          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.