Modellombudsman för 9000 sökes!

Forum / Klubbinformation / Styrelsen informerar / Hemsidan / Modellombudsman för 9000 sökes!

Forum / Klubbinformation / Styrelsen informerar / Hemsidan / Modellombudsman för 9000 sökes!

  • Författare
    Inlägg
    • september 8, 2009 at 05:19 #20753

      [size:14pt]Sökes: Modellombudsman Saab 9000[/size]

      Eftersom Saab 9000 uppnått den aktningsvärda åldern av 25 år är den härmed upptagen i Saabklubbens växande familj av gamla saab-modeller.

      Därmed krävs lösningar på reservdelstillgång etc. Och vi behöver en modellombudsperson!

      Kan du mycket om 9000-modellerna? Vill du serva medlemmar med svar på frågor om sina 9000? Eller känner du en medlem vars hjärta klappar lite extra för denna modell?

      Anmäl dig då till mig. Har du frågor om den exakta arbetsuppgiften frågar du lämpligen någon av de ombudsmän vi redan har. Styrelsen utser ombudsman vid styrelsemötet i början av oktober.

        september 9, 2009 at 19:26 #145178

        Hej.

        Jag har tänkt lite på detta, min svåger Håkan Persson vore klippt och skuren som modellombudsman. Han jobbade ju som SAAB mekaniker 1990-00, den period när 9000 kanske var som störst.

        Han är duktig på 9000, både med felsökningstips och även skillnader mellan olika årsmodeller.

        MVH

        Michael

          september 10, 2009 at 19:03 #145219

          Hans Jonsson i Kode!

          /Fredrik

            september 10, 2009 at 19:13 #145220

            det finns en mycket kunnig på just 9000 här i örkelljunga också, både när det gäller original frågor men också om man vill förändra något på bilen.
            Om intresse finns så förmedlar jag gärna kontakten till honom.

              september 13, 2009 at 08:06 #145311
              Mats A wrote:
              [size:14pt]Sökes: Modellombudsman Saab 9000[/size]

              Kan du mycket om 9000-modellerna? Vill du serva medlemmar med svar på frågor om sina 9000? Eller känner du en medlem vars hjärta klappar lite extra för denna modell?

              [color:#FF0000][size:14pt]Anmäl dig då till mig.[/size][/color]

              Detta innebär ett PM eller mejl till mig.

              ordforande.saabklubben@speedmail.se

              Hur svårt kan det vara?

              Är personerna i svaren ovan tillfrågade? Det är en förutsättning!

                september 13, 2009 at 14:20 #145319

                Förstår inte vad du menar med detta inlägg, detta är väl ett forum som är öppet för diskusioner, och att man då skall disktuera vissa personer lämplighet för denna befattning, därefter när de är inringade och kontaktade skall de medelas att de är intresserade för val till tänka post.
                Hur skall vi annars kunna fånga in de som är 9000 intresserade
                om vi inte kan diskutera om dessa personer.

                //MH

                  september 13, 2009 at 16:30 #145321

                  Man kan väl inte ha en diskussion om personer man inte känner/vet något om?
                  Du eller jag kan ju inte bedömma om någon av de föreslagna kan tillräckligt om 9000? Eller känner du allihop?
                  Att utse en modellombudsman är något som styrelsen mycket väl bör klara av.
                  Detta är ju bara för att styrelsen ska få in förslag på vettiga personer som kan något om modellen i fråga.

                    september 13, 2009 at 16:39 #145323

                    Det är ju ingen idé att föreslå personer som inte är villiga att ställa upp. En valberedning jobbar så att man tillfrågar en eller flera kandidater innan beslutet tas. Alla kandidater är således villiga att ta uppdraget. Att behöva få en massa nej efter valet är slöseri med tid.

                    Seså, ut och fråga nu. Man får föreslå sig själv.

                    /Mats

                      september 13, 2009 at 16:53 #145325

                      Men det är väl också jättebra om någon som kanske känner att de inte vågar ta steget kan bli tillfrågade? I mina ögon öppnar det både för förnyelse och föryngring i leden. Många kanske känner att de inte är tillräckligt involverade för att ta ansvaret. Men de kanske passar ändå om de har tillräcklig kunskap. Jag kan tänka mig att det då finns personer som blir både glada och överraskade av att ha blivit föreslagna av andra klubbmedlemmar. Det är enkelt att då kontakta dem och fråga om de kan vara intresserade.

                      Så svårt är det inte.

                        november 21, 2009 at 21:19 #148330

                        vet inte om jag har missat resultatet eller är det inte tillsatt ännu??

                          november 23, 2009 at 20:56 #148472

                          Inget som är officiellt i alla fall, det är inte jag som håller i det så jag vet inte hur långt de kommit.

                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.