Montera elstyrd/eluppvärda backspeglar på 900i -88

Forum Modellspecifika forum OG900 Montera elstyrd/eluppvärda backspeglar på 900i -88

Detta ämne innehåller 7 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-07-31 19:31.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

mr_maxi
    Deltagare

Hej!

Är detta möjligt?

Har kikat lite i verkstadshandböcker och liknande…

Verkar sakna kabelstammen vid vänster hjulhus, säkringsbox.

Dock finns det fyra kontaktstycken vid höger hjulhus, ett fyrkantigt fyrpoligt, och tre avlånga varav ett med tre stift och de andra med två…

Kontaktstyckena bakom instrumentbrädan verkar finnas iaf, ett på varje sida av ratten.

Sitter även kontaktstycken för elhissar under mittkonsolen…

För inte är det så att kablarna kommer från höger sida under vindruteramen och går vidare ut till vänster sida?

Kanske inte möjligt att montera…

Tacksam för tips…

Hälsn Jan

porsche944
    Deltagare

Det borde vara fördraget elsystem på din din bil, jag vet ialla fall att alla from 1989 har man
    fullt elsystem. Även kablaget till hörnbackljusen skall då finnas framdraget. Kontakterna till speglarna ute hjulhuset är runda med 4 stift.

Om du har ”fullt” elsytem så skall du ha en röd kabel med ett stift klammrad vid fuelrailen, denna är till ac kompressorn, även övriga ac kablar finns i så fall, 2 blå i höger hjulhus till torkfiltret samt två röda hylsor på övre kylarslangen till en tempgivare.

Behöver du ev en mont anvisning kan jag fixa en kopia till dig, jag har de flesta mont anvisningarna till og 900 liggandes.

Lycka till.

emil n
    Deltagare

Jag har ett liknande problem. Skulle montera en elanten på min 900 88b men hittade ingen kontakt. Jag kollade på en 89:a också men hittade ingen kontakt där heller. Upptäckte också att dom stora hålen bakom klädseln på vänster bagage såg anorlunda ut på 89:an.

mr_maxi
    Deltagare

Hej!

Har en 8v -88 då har jag nog ingen fuelrail…

Verkar som jag saknar komplett elsystem då…

Är det svårt att komplettera så jag kan få det snyggt ändå?
    Går kablaget till speglarna från kupén eller från särkingsboxen?

Har iaf en fyrkantig kontakt på höger sida…
    Vore tacksam för en kopia…

Går den att faxa eller någon annan lösning?

Ha det Hälsn Jan

mr_maxi
    Deltagare

Jo Michael hade du en monteringsanvisning för detta?

Vore tacksam för svar:

Hälsn Jan

porsche944
    Deltagare

Hej.

Glömt detta, skall försöka fixa i morgon.

Mvh

mr_maxi
    Deltagare

Hej vad bra!

Vi får höras vidare om detta…

Ha det!

Hälsn Jan

mr_maxi
    Deltagare

Tack Michael för manualen!

Hittade felet på bilen. Fanns kontakt i höger hjulhus men inte i vänster…

Gick stift från kablaget till boxen i den röda plinten men inga kablar ut till boxen och vidare till stolpen. Får skaffa stift till detta och sätta dit…

Tack för all hjälp!

Hälsn Jan

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng