Motor renovering

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Motor renovering

  • Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2012-06-17 08:36 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4320
    mas1
    Deltagare

    Har börjat riva v4:an efter den förmodade brustna topplockspackningen, (fredagen 13 februari)och mycket riktigt den hade pajat på 1:ans cylinder.
    Vilken cylinder är vanligast? Jag har en ”svart” motor.
    Enligt VHB ska vevstaksbultar samt lock för balansaxel bytas mot nya, men jag hittar inga. Någon som vet?
    Är det något mer man bör byta? :ID :ID :wrench :wrench :h :h :bh :bh

    #44923
    moffa
    Deltagare

    Jag köpte bult,muttrar och lock från oldcars i Tyskland
    till bra pris och snabb leverans.
    http://www.oldcars.de

    #44924
    sabbe
    Deltagare

    Har aldrig bytt lock till balansaxeln, gäller bara att få det tätt med t.ex. Permatex.

    Muttrarna till vevstaksskruvarna är ju inte sträckgränsdragna genom vinkeldragning.
    På en standardmotor är det inget problem att använda skruvarna mer än en gång, på trimmade motorer bytte jag.
    Genom att kräva byte slipper Ford kritik om någon skruv skulle brista.
    Vanligaste vevlagerhaveriorsak är oljebrist eller lossad mutter.
    Jag använder loctite normal på muttrarna.

    Sabbe

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng