motoren dør ut ved mye gass

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 motoren dør ut ved mye gass

  • Detta ämne har 9 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2004-10-09 16:05 av .
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #11030
    anonymous
    Deltagare

    Heisann, hat en 72 V4 i meget god stand stående. Men problemet er at ved full gass dør den. Men ved halv gass er den strålende, jeg kan gi halv gass samtidig som om dette er full, hvis dere skjønner.

    Hjelp, kan d være topppakningene?

    #77601
    chriss
    Deltagare

    Rätt inställd förgasare? att du inte dränker den me bensin?

    #77602
    torbjorn m.
    Deltagare

    Hmmm…

    Tror du bør fortelle litt mer konkret om hva som egentlig skjer med din motor. At den ”dør” ved full gass kan ha MANGE årsaker, f.eks mangel på luft, eller gnist. Så undersøk rundt motoren etter yttre årsaker før du river ut mekanikken.

    Ett lite tips, motorer lever av luft,strøm og bensin, sjekk først om alt er iorden med desse tre tingene.

    Mvh Tobben

    #77603
    staaleb
    Deltagare

    Hvis du har to-trinnsforgasser er det jo fristenede å mistenke at det skjer noe muffens i det spjell nr 2 åpner. Tett dyse f.eks.

    Ellers skjer det jo saker i fordeleren ved full gass, både vakum og selve turtallet gjør at hele innmaten vrir seg mot tidligere tenning. En gang mistet jeg en skrue nedi fordeleren uten å legge merke til det. Når innmaten dreiet pga økende vakum/turtall kortsluttet den strømmen til stiftene, og symptomet ble litt det samme som du skriver om. Raskt å sjekke i alle fall.

    #77604
    anonymous
    Deltagare

    Jeg har sjekket alt det dere sa før, det er ikke d. Tok av Luftfilteret, og da gikk den kjempebra, her er d noe med trykk?? Tror jeg?

    #77606
    anonymous
    Deltagare

    har gjort d og, har skrudd en del år så disse ”små” detaljene har jeg tenkt på

    #77607
    staaleb
    Deltagare

    Hvis den går best uten filter så kan jo en teori bli at den går på for fet blanding i utgangspunktet. Uansett om filteret er nytt så er det jo en viss motstand og dermed chokeeffekt i det?

    En annen teori – hvis problemet varierer med filter på/av kan jo være at det er veivhusventilasjonen som ikke er i orden, uten at jeg ser for meg konsekvensene på fullgass.

    Beklager om tipsene er banale – selv om jeg også har kjørt/skrudd v4 siste 20 årene så plages jeg uforskammet ofte med ting jeg burde ha visst. :rolleyes:

    #77608
    torbjorn m.
    Deltagare

    Apropo banale mekketips:

    Kjenner til ett tilfelle i forsvaret, der det vart byttet motor i en BV202 ( beltegående kjøretøy m/Volvo B20 motor) langt inne på fjellet om vinteren i indre Troms pga. en stengt bensinkrane… Kan tenke meg at ”synderen” kjennte en varm følelse rundt ørene når dette vart oppdaget.
    Så moralen må bli: Vær aldri helt sikker på saker og ting, før du har sjekket for 2. gang!

    Lykke til med arbeidet Koxvold

    Mvh Tobben

    #77609
    magnus lindberg
    Deltagare

    Åh, Saabklubbens forum är härligt. Man lär sig något nytt varje dag, är det inte om gammelbilarna så är det norska språket!

    #77610
    anonymous
    Deltagare

    Takk for all hjelp , kunden er fornøyd!!!!

    Lasse

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.