Motstånd i tändkablar
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Motstånd i tändkablar
Forum / Modellspecifika forum / 95/96 V4 / Motstånd i tändkablar
- Detta ämne har 2 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2005-05-11 19:35 av Bengt Åkesson.
-
FörfattareInlägg
-
ett par tusen ohm brukar vara vanligt, jag brukar byta oavsett om det syns att de är gamla för då vet man till 99 procent att det är friska grejer man har under huven. Har man tändproblem så tar man och byter allt samtidigt, kablar stift lock rotor brytare konding, en engångsinvestering och man kan felsöka vidare med gott samvete.
/ Stefanmaj 11, 2005 at 19:35 #86716Helt klart så Stefan! Här skall man inte spara och köra med gamla grejor. Med nya tänddelar och en justering av brytare, tändinställning mm gör att du får en problemfri motor. Visst kostar det en slant men det har man igen.
När det gäller resistansen så säger verkstadshandboken att motorer upp till ca nr 242000 hade tändstiftsanslutningar med resistansen 1000 Ohm + – 10%.
Efter ca nr 242000 var det resistans i kabeln och då 10000-23000 Ohm per löpmeter. Nu är väl säkert kablarna utbytta så det kan väl vara lite si och så med vad det sitter i din motor.
/B
Bengt Åkesson
bengt@akesson-motorsport.se
Facebook -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.