Någon som prövat detta x-grenrör till 900T-16 ?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Någon som prövat detta x-grenrör till 900T-16 ?

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Någon som prövat detta x-grenrör till 900T-16 ?

  • Författare
    Inlägg
    • januari 22, 2011 at 13:43 #23390

      Speedparts säljer ett extractorgrenrör till 900T 16. Pris 4000
      Någon som prövat? Man lär väl mista det goa ljudet på en T16?

      http://shop.speedparts.se/sv/prod/avgasystem/grenror/grenror-t3.html

        januari 22, 2011 at 13:45 #167557

        ja man mister det goa turbo gurglet mvh

          januari 22, 2011 at 17:19 #167565

          Det funkar riktigt bra,hade ett sånt på min Monte cab.
          Jättefint vrid på låga varv.

            januari 22, 2011 at 17:58 #167568

            bara jag som tycker det är dyrt?

              januari 22, 2011 at 18:01 #167569

              Kostar att ligga på topp! :jobbar:

                januari 22, 2011 at 18:08 #167570

                Jag tycker det är mkt billigt.
                Finns även att köpa andra för 12000:-

                Hur bra håller det, sprickor ?

                Niklas

                  januari 22, 2011 at 18:16 #167572
                  Martin wrote:
                  Speedparts säljer ett extractorgrenrör till 900T 16. Pris 4000
                  Någon som prövat? Man lär väl mista det goa ljudet på en T16?

                  Är inte du för gammal för sånna trimprylar :duck: :duck: :duck: 😉

                  För dom pengarna får man ju en modern turbo som antagligen ger mer glädje än grenröret men visst är det lite coolt 🙂

                  Nog är det dyrt men det är ju lite bök att svetsa ihop också så det lär ligga några timmars jobb bakom.

                    januari 22, 2011 at 18:34 #167574

                    Hördudu! För gammal!!!!? :skåååååål: 😉 🙂 :thumbup:

                    Var mest nyfiken. Saab´s röda box, ett moddat bränslechip, bättre filter och en sportig katt får räcka för cabben. Jag vill egentligen bara försöka uppväga automatlådans lite hämmande effekt på prestandan. Mer än steg ett blir det inte.

                    Det goaste med cabben är att ligga på mellangas med sufletten nere, dofta på blommorna på fälten och lyssna på bluddret från avgasröret. Så visst är jag (för) gammal… 😉

                    SaabAero wrote:
                    Är inte du för gammal för sånna trimprylar :duck: :duck: :duck: 😉
                      januari 22, 2011 at 21:08 #167587

                      Till din cab tycker jag det finns betydligt billigare lösningar som ger önskad effekt.
                      Mitt tips är att skippa rödboxen och köra en moddad originalbox istället så får du ännu lite mer flås på högre varv än vad rödboxen tillåter. Självklart utan höja maxtrycket och riskera tomatlådan.
                      Ska du uppgradera hårdvara är det en intercooler värd namnet du behöver 😉 De dagar det är cabväder är original IC definitivt för klen. En bra IC kyler bättre men ger också bättre flöde, dvs du vinner lite spool up tid och får lite mer flås på högre varv.

                      Näää, man blir aldrig för gammal för lite trim :skåååååål: 😀

                        januari 22, 2011 at 21:30 #167590

                        Har en Speedparts Steg 1 box avsedd för just Lucas med tomatlåda, men tyckte nog att rödboxen var marginellt bättre. Har inte numret på rödboxen just nu.

                        En kamrat som vurmade för, och jobbade med Hisingeprodukter sade för 25år sedan att Saabs IC lika gärna kunde kallas laddluftbroms…

                          januari 22, 2011 at 22:07 #167593
                          Martin wrote:
                          Har en Speedparts Steg 1 box avsedd för just Lucas med tomatlåda, men tyckte nog att rödboxen var marginellt bättre. Har inte numret på rödboxen just nu.

                          Även APC-forskningen har gått framåt på senare år 😉
                          Om jag minns rätt är SP boxen bara en justerad originalbox medan rödboxen har lite “roligare” komponenter.
                          Med en lödkolv kan man enkelt fixa ännu “roligare” komponenter, dvs den håller laddet ännu lite högre upp i registret än vad rödboxen gör.

                          Martin wrote:
                          En kamrat som vurmade för, och jobbade med Hisingeprodukter sade för 25år sedan att Saabs IC lika gärna kunde kallas laddluftbroms…

                          Ha-ha, det var en härlig beskrivning 🙂

                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.