Någon som prövat detta x-grenrör till 900T-16 ?

Forum Modellspecifika forum OG900 Någon som prövat detta x-grenrör till 900T-16 ?

Detta ämne innehåller 10 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-01-22 22:07.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #23390

    Martin
    Deltagare

    Speedparts säljer ett extractorgrenrör till 900T 16. Pris 4000
    Någon som prövat? Man lär väl mista det goa ljudet på en T16?

    http://shop.speedparts.se/sv/prod/avgasystem/grenror/grenror-t3.html

    #167557

    walle
    Deltagare

    ja man mister det goa turbo gurglet mvh

    #167565

    Melwin
    Deltagare

    Det funkar riktigt bra,hade ett sånt på min Monte cab.
    Jättefint vrid på låga varv.

    #167568

    2takt_nicke
    Deltagare

    bara jag som tycker det är dyrt?

    #167569

    Melwin
    Deltagare

    Kostar att ligga på topp! :jobbar:

    #167570

    nkro
    Deltagare

    Jag tycker det är mkt billigt.
    Finns även att köpa andra för 12000:-

    Hur bra håller det, sprickor ?

    Niklas

    #167572

    saabaero
    Deltagare
    Martin wrote:
    Speedparts säljer ett extractorgrenrör till 900T 16. Pris 4000
    Någon som prövat? Man lär väl mista det goa ljudet på en T16?

    Är inte du för gammal för sånna trimprylar :duck: :duck: :duck: 😉

    För dom pengarna får man ju en modern turbo som antagligen ger mer glädje än grenröret men visst är det lite coolt 🙂

    Nog är det dyrt men det är ju lite bök att svetsa ihop också så det lär ligga några timmars jobb bakom.

    #167574

    Martin
    Deltagare

    Hördudu! För gammal!!!!? :skåååååål: 😉 🙂 :thumbup:

    Var mest nyfiken. Saab´s röda box, ett moddat bränslechip, bättre filter och en sportig katt får räcka för cabben. Jag vill egentligen bara försöka uppväga automatlådans lite hämmande effekt på prestandan. Mer än steg ett blir det inte.

    Det goaste med cabben är att ligga på mellangas med sufletten nere, dofta på blommorna på fälten och lyssna på bluddret från avgasröret. Så visst är jag (för) gammal… 😉

    SaabAero wrote:
    Är inte du för gammal för sånna trimprylar :duck: :duck: :duck: 😉
    #167587

    saabaero
    Deltagare

    Till din cab tycker jag det finns betydligt billigare lösningar som ger önskad effekt.
    Mitt tips är att skippa rödboxen och köra en moddad originalbox istället så får du ännu lite mer flås på högre varv än vad rödboxen tillåter. Självklart utan höja maxtrycket och riskera tomatlådan.
    Ska du uppgradera hårdvara är det en intercooler värd namnet du behöver 😉 De dagar det är cabväder är original IC definitivt för klen. En bra IC kyler bättre men ger också bättre flöde, dvs du vinner lite spool up tid och får lite mer flås på högre varv.

    Näää, man blir aldrig för gammal för lite trim :skåååååål: 😀

    #167590

    Martin
    Deltagare

    Har en Speedparts Steg 1 box avsedd för just Lucas med tomatlåda, men tyckte nog att rödboxen var marginellt bättre. Har inte numret på rödboxen just nu.

    En kamrat som vurmade för, och jobbade med Hisingeprodukter sade för 25år sedan att Saabs IC lika gärna kunde kallas laddluftbroms…

    #167593

    saabaero
    Deltagare
    Martin wrote:
    Har en Speedparts Steg 1 box avsedd för just Lucas med tomatlåda, men tyckte nog att rödboxen var marginellt bättre. Har inte numret på rödboxen just nu.

    Även APC-forskningen har gått framåt på senare år 😉
    Om jag minns rätt är SP boxen bara en justerad originalbox medan rödboxen har lite ”roligare” komponenter.
    Med en lödkolv kan man enkelt fixa ännu ”roligare” komponenter, dvs den håller laddet ännu lite högre upp i registret än vad rödboxen gör.

    Martin wrote:
    En kamrat som vurmade för, och jobbade med Hisingeprodukter sade för 25år sedan att Saabs IC lika gärna kunde kallas laddluftbroms…

    Ha-ha, det var en härlig beskrivning 🙂

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng