Nedtid i forumet 25-27/10

  • Författare
    Inlägg
    • oktober 27, 2014 at 12:59 #26480

      Nu är vårt forum åter uppe efter nedtid pga en trasig databastabell.

      Jag arbetade med forumet i lördags kväll, rensade lite spökkategorier/trådar och utförde lite allmänt underhåll (optimering av tabeller osv.). Under detta arbete slutade en tabell i databasen för vårt forum att fungera (ca kl. 22:45). Jag försökte återställa/laga den själv, men lyckades inte med det och kontakta då vårt webbhotell. I morse lagade en av deras tekniker denna tabell “på baksidan” (ca kl. 09:30) och nu fungerar forumet åter som vanligt. Vad jag kan se har ingen data (inlägg, bilder osv) i forumet gått förlorad pga detta.

      Att jag arbetar med vårt forum på detta sätt beror dels på tidigare nämnda kategorier/trådar (som sannolikt beror på att vi har slagit ihop 3 st forum till ett under kort tid) och dels på förberedelser inför ett helt nytt forum för Saabklubben. Det nya forumet kommer vara integrerat i vår hemsida, med vårt medlemsregister (och webbshop), så man bara behöver en (1) användare/konto hos oss. Det nya forumet kommer även erbjuda funktioner liknande Garaget.org, så det blir en mer social aktivitet med forum, individuella sidor, ett “garage” (där man ska kunna samla sina bilar/projekt) osv. Mer om det här framöver.

      Hoppas ni har överseende och förståelse för detta. Jag kommer fortsätta arbeta så försiktigt som möjligt med vårt forum/nya forum, i samarbete med övriga moderatorer.

        oktober 27, 2014 at 13:48 #199074

        Bra jobbat!
        Ettorna och nollorna vill inte alltid som man vill

        Ser fram emot den nya lösningen!

          oktober 27, 2014 at 14:41 #199082

          :AP

          96 V4 1975 ”Bollen”
          96 V4 1979 ”Sköldpaddan”

            oktober 27, 2014 at 20:32 #199107

            :race


            Bengt Åkesson
            bengt@akesson-motorsport.se
            Facebook

              november 18, 2014 at 07:55 #199705

              Nu hade vi ett avbrott i forumet här på morgonen, av samma orsak igen. Dock utan att jag hade rört något denna gång. Denna databastabell mår uppenbarligen inte så bra.

              Ska se om vi kan snabba upp övergången till det nya forumet. Till dess hoppas jag ni har överseende med detta.

                november 21, 2014 at 08:53 #199776

                Forumet var nere här på morgonen igen, av samma orsak som tidigare (trasig databastabell).

              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.