NG900 2.3i 150 kusar orklös?

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 NG900 2.3i 150 kusar orklös?

• Detta ämne har 1 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2011-06-22 08:43 av .
Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    kamran77
    Deltagare

Hej…
    Har en 97a 2.3i automat… den ska enl. uppgift ha 150 hk… dock upplever jag inte detta vara sant… motorn är rätt så orklös och detta trots jämna byten av tändstift, luftfilter mm…
    Någon som har tidigare erfarenhet av detta eminenta problem?
    /Kamran

choffe1989
    Deltagare

detta är ett fenomen jag hört ganska ofta i min umgänges krets.

Har du bytt stift, rotor, fördelare, tändmodul, soppa filter och även olja och alla filter och det inte gör någon skillnad så hade jag personligen gett stp injection cleaner ett försök då det kan vara skit i spridarna/soppa filtret.

Annars kan du testa att slå på 30% E85 när du tankar full tank blyfri 95 (ja jag menar blanda).

Inget som rekomenderas men är det skit i soppa systemet så försvinner det garranterat efter det.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng