og900 t16 -90 tappade gnistan under körning

Forum Modellspecifika forum OG900 og900 t16 -90 tappade gnistan under körning

Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-10-10 11:37.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

klind
    Deltagare

bilen började rycka under körning och nu är den stendöd.

får ingen gnista förutom att jag får gnista från spolen när jag vrider av och på tändningen men inge mera.
    MEN ibland så tänder motorn till och går runt ett halvvarv när jag vrider av och på tändningen.

någon som varit med om liknande?

icecream
    Deltagare

Tändmodulen på torpedväggen alt fördelarlock/rotor. På fridas gamla 89;a va det glapp i tändlåskontakten. Så där finns det en del att leta upp

klind
    Deltagare

har bytt fördelare och tändmodul utan framgång, bytt själva kontaktdelen till tändningslåset utan nå framgång heller, men märkte nu att motorlampan lyser inte varje gång jag vrider av och på tändningen, och varvmätaren hoppar till när jag vrider av och på tändningen, men inte när jag kör på starten.

mvh

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng