Ojämn gång vid låga varvtal, SAAB 900 -87

Forum Modellspecifika forum OG900 Ojämn gång vid låga varvtal, SAAB 900 -87

Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-01-11 13:42.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

538838
    Deltagare

Hejsan alla SAABkunniga 🙂

Jag köpte för ett tag sedan en SAAB 900 -87(8 V., K-Jetronic). Problemet jag har är att bilen hackar om man gasar på vid låga varv. Jag har bytt/testat tändstift, tändspole, tändkablar, rotor, fördelarlock, kolet i generatorn(som gav en viss förbättring), styrtrycksventilen och spridarna(ger en OK spridning). Om man kollar på tändstiften blir de ganska snabbt svarta vid körning och kopplar man in en stroboskoplampa ser man att bilen inte tänder varje gång, oberoende vilken tändkabel man ansluter lampan till.

Bilen har bara gått ca 13000 mil och inte alls mycket det senaste året och därför har jag nu kört bilen en del men det ger ingen skillnad.

Jag har nästan inga idéer kvar nu och undrar därför om ni har några tips. (Jag har en kompis som har en ungefär likadan bil vilket gör det lätt att testa de olika delarna)

toppola
    Deltagare

Låter ändå som spridarna.,

538838
    Deltagare

Hmm, får ta en titt på dem igen då 🙂 … fick också tipset att jag skulle kolla CO-halt och EGR-ventilen. Jag får kolla det och se om hittar vad det är nu.

bobrii
    Deltagare

Löste du detta problem? 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng