org ic

Forum Modellspecifika forum OG900 org ic

Detta ämne innehåller 10 svar, har 6 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-06-12 16:14.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25334

    longjohn61
    Deltagare

    Tjenare monterade org ic på min 900s upplever en något piggare bil efter detta och laddet kommer tidigare det med 😀
    ska det va så hade inget läckage eller så innan 😕

    Mvh Nisse

    #185116

    plankan
    Deltagare

    Du får jo bättre kylning på luften = bättre förbränning etc etc =
    Det skall vara så 😉

    #185117

    longjohn61
    Deltagare

    @plankan wrote:

    Du får jo bättre kylning på luften = bättre förbränning etc etc =
    Det skall vara så 😉

    Aha borde ha gjord detta tidigare alltså 😳 ska nog leta vidare efter en apc kitt tror jag 😉

    Mvh Nisse

    #185118

    plankan
    Deltagare

    @longjohn61 wrote:

    ska nog leta vidare efter en apc kitt tror jag 😉 Mvh Nisse

    Ja det tycker jag du borde göra 😀

    #185122

    saabaero
    Deltagare

    Eller kanske montera en riktig intercooler 😉
    Originalet är ju ett skämt jämfört med en modern Kina IC eller en 9000 IC

    #185128

    M.Broberg
    Deltagare

    @saabaero wrote:

    Eller kanske montera en riktig intercooler 😉
    Originalet är ju ett skämt jämfört med en modern Kina IC eller en 9000 IC

    nja intercoolern i sig suger, men det som är katastrofalt uselt är placeringen.

    #185228

    fataren
    Deltagare

    har också en 900s nyinköpt billig bil. fått tag på in 9000 ic, kul att höra att det blir effektskillnad redan där. 🙂 kommer även att montera röda spridare och et sofistikerat pys system, etanolen håller värmen nere och laddar man 0.8 ska man va på den säkra sidan tydligen, men få en bil som går som skollad råtta. (jnf med orginal)
    planerade också att montera apc, men har fimpat den iden iomed etanolkonvertering.

    #185229

    M.Broberg
    Deltagare

    @fataren wrote:

    har också en 900s nyinköpt billig bil. fått tag på in 9000 ic, kul att höra att det blir effektskillnad redan där. 🙂 kommer även att montera röda spridare och et sofistikerat pys system, etanolen håller värmen nere och laddar man 0.8 ska man va på den säkra sidan tydligen, men få en bil som går som skollad råtta. (jnf med orginal)
    planerade också att montera apc, men har fimpat den iden iomed etanolkonvertering.

    Först och främst, det är ingen -90 va?

    Sen är apc UNDERBART. ett av dom bästa systemen som finns, helt klart värt pengarna och tiden då du kan öka effekten ganska brutalt utan risk för att skjuta motorn.

    #185238

    reino
    Deltagare

    Det är ingen som råkar ha en uppsättning orginal ic rör liggande? Har nyligen införskaffat mej en 900S -90 och tänkte lägga beslag på en orginal ic som kusin har liggande. =)

    #185243

    fataren
    Deltagare

    @M.broberg wrote:

    @fataren wrote:

    har också en 900s nyinköpt billig bil. fått tag på in 9000 ic, kul att höra att det blir effektskillnad redan där. 🙂 kommer även att montera röda spridare och et sofistikerat pys system, etanolen håller värmen nere och laddar man 0.8 ska man va på den säkra sidan tydligen, men få en bil som går som skollad råtta. (jnf med orginal)
    planerade också att montera apc, men har fimpat den iden iomed etanolkonvertering.

    Först och främst, det är ingen -90 va?

    Sen är apc UNDERBART. ett av dom bästa systemen som finns, helt klart värt pengarna och tiden då du kan öka effekten ganska brutalt utan risk för att skjuta motorn.

    nej, det är en -91, hade det inte funkat om de varit en -90?

    jo apc må va bra, men bilen kostade inte mer än 2000 så det är väl inte någon längre framtid skulle jag tro. apc får nog bli om den överlever vinter eller på nästa bil.

    #185155

    M.Broberg
    Deltagare

    @fataren wrote:

    @M.broberg wrote:

    @fataren wrote:

    har också en 900s nyinköpt billig bil. fått tag på in 9000 ic, kul att höra att det blir effektskillnad redan där. 🙂 kommer även att montera röda spridare och et sofistikerat pys system, etanolen håller värmen nere och laddar man 0.8 ska man va på den säkra sidan tydligen, men få en bil som går som skollad råtta. (jnf med orginal)
    planerade också att montera apc, men har fimpat den iden iomed etanolkonvertering.

    Först och främst, det är ingen -90 va?

    Sen är apc UNDERBART. ett av dom bästa systemen som finns, helt klart värt pengarna och tiden då du kan öka effekten ganska brutalt utan risk för att skjuta motorn.

    nej, det är en -91, hade det inte funkat om de varit en -90?

    jo apc må va bra, men bilen kostade inte mer än 2000 så det är väl inte någon längre framtid skulle jag tro. apc får nog bli om den överlever vinter eller på nästa bil.

    -90 har en inbyggd spärr i soppachippet vilket gör att det inte går att ladda mer än 0.6 utan att chippa den.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng