Pris på Sonett 2 från 1969

Forum Modellspecifika forum Sonett Pris på Sonett 2 från 1969

• Detta ämne har 22 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2009-11-09 05:24 av .
Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    laggen
    Deltagare

Fler

laggen
    Deltagare

Sista bilderna.

gunnars
    Deltagare

Längesen man såg så utförliga bilder på ett
    objekt – om än i ett trångt garage :applause:

Gunnar

laggen
    Deltagare

Hej Gunnar,
    Man måste vissa alla sidor så ingen blir besviken vid en eventuell försäljning.

laggen
    Deltagare

Vad tror ni om pris på den? nu när det finns lite bilder.
    Den ser bättre ut i verkligheten.

Mvh Andreas

mellow yellow
    Deltagare

Har själv en 69a.

Tror inte att man kan räkna med ett högre pris pga årsmodellen!

När det gäller Sonett 2-v4 så är det de första ”batchen” med träinstrumentpanelen som får anses ha ett mervärde gentemot övriga.

Generellt bör Sonett bedömas efter arbetsinsats tänker då mer på rosten än något annat. ALLA Sonett som har rostiga trösklar har också rost på andra ställen. Om det inte finns bak kring bakaxel eller skuff så finns det kring ”fågelbadet” eller torpedvägen. Kupegolvet är också ofta något som ”många” byter rakt av istället för att lappa och laga. Sonett nestorn Mats har flera gånger nämnt 1000h timmar med svetsen som nivån för att renovera en rostig Sonett. Jag ger honom helt rätt och jag tror att Emil gör det samma efter sin ”lilla” renovering av grodans chassi.

Så vad är den då värd?

Mycket bra och garanterat fina exemplar har sålts för 130.000kr för inte så länge sedan.

Om man nu börjar tänka på vad en renovering kostar så är det ju bara att börja dra ifrån. Saknas det sedan detaljer så kan det bli dyrt.

Sen kan man ju faktiskt lappa och laga och ha en väldigt rolig bil för halva pengarna! Vår 69a har rullat en hel del trots att den ser ut som ett bombnedslag i motorutrymmet + rostiga tröskeländar! Man kan ju faktiskt ha en bruks Sonett med! Många verkar sträva efter topp skick och original.

Min bedömning av denna 69a i tråden är mellan 65.000-85.000kr, det saknas foton från golv m.m.

Hoppas nu att detta inte uppfattas som en nerskrivning av just detta objekt utan mer generellt kring prisbild för Sonetter. Bra exemplar bör kosta nästan dubbelt mot bruksexemplar. Få är dock beredda att betala detta men jag tror att många utan problem skulle göra det efter mastodont renoveringar! Ofta är det ju inte så svårt att plocka av karossen och det är ju först då den verkliga resan startar 🙂 men för många är det väl själva tjusningen, just att se om det gick!?

Jag skulle inte sälja den! Risken är stor att du alltid kommer att prata om bilen du HADE!

laggen
    Deltagare

Hej Jonas!
    Vill tacka för ditt mycket bra inlägg, ser det inte som någon
    nedskrivning. Bilen har funnits i min familj i snart 30 år så
    för mig är den mycket mer värd(affektionsvärde). För mig så finns inte tiden för en renovering, jobb, små barn, villa, sommarstuga och FRU.
    🙂
    Vi får se vad som händer med den, har lite att fundera över.
    Hur som helst bilen är till salu.

Mvh Andreas Lagg

laggen
    Deltagare

Såld!

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng