Problem med insprutning på 99 74 (EMS/LE)

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Problem med insprutning på 99 74 (EMS/LE)

Forum / Modellspecifika forum / 90/99 / Problem med insprutning på 99 74 (EMS/LE)

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
    • Anonym
      juli 16, 2006 at 10:55 #96553

      Vad skulle den annars ha gjort? Den ser ju i alla fall ut som den precis rullat av bandet i Trollhättan, eller nej förresten. Den ser ju bättre ut !

      GRATTIS till giftermålet!

        juli 18, 2006 at 07:04 #96554

        Bytte till NGK igår och nu går den bra igen! Tror att det är en kombination av bättre tändstift och rengöringsmedlet till spridarna jag hällde i tanken + högre tomgångsvarvtal som gjorde susen.

          juli 18, 2006 at 21:33 #96555

          håller med där om att jag många gånger har haft problem med tändning när jag ej har haft ngk i motorn, det enda andra jag har varit nöjd med är bosch super 4 som satt i min 9000 men den är ju av dagens fabrikat och är utrustad med massa häftiga syrboxar som kan ställa till det…

          min gammla 900 som står och sammlar damm är alergisk mot allt annat än bp6es, min 99 som jag hade en gång för ett par år sedan gick klockrent ända tills jag servade den med alla filter + olja + stift och den gick genast mycket sämmre, gick lite ojämmt och blev mycket segare att få i gång på morgonen… bytte senare stift igen och och bilen gick som den vara ny… där va det Champion NY9 som ställde till det….

          alla saabägare…. kör endast med NGK BP6ES i dom gammla… eller köp Lodge.. 😛

            juli 18, 2006 at 21:40 #96556

            Man får faktiskt en lite mer renare gång om man kör med K.L.G stift………..

          Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.