renovera veven

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT renovera veven

  • Detta ämne har 8 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast 2012-04-02 18:55 av .
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #4752
    fredrik.a.
    Deltagare

    Hej!

    Tänkte jag skulle höra med er som renoverar era 2t motorer vart ni lämnar in vevpartiet för renovering, jag har bland annat en GT vev som jag skulle vilja ha renoverad, jag vet att XP och Ebos gör sådant men de tar ju sina åtta tusen för det, och jag har inte riktigt råd med det just nu, så jag tänkte om det finns fler som åttar sig såna jobb, eller man kanske kunde gå till en vanlig bilverkstad som gör motorrenoveringar?

    tack på förhand!

    #39704

    Hej
    Lennart Holmgren har jag fått tips om, det finns en tråd där telefonr står, du får söka

    Saab 9-5 kombi -07, 95 V4 -73, 95 de lux -63, mc Örnen 120cc -50

    #39712
    silis
    Deltagare

    Lennart Holmgren tel 026 257015 070 6675845 MVH. Anders

    #39753
    fredrik.a.
    Deltagare

    Så bra, då får jag höra med honom, tack ska ni ha!

    Sedan en annan sak, är det bara jag som har problem med att få i och ur vevpartiet utan att skada kolvarna, det är ju så tajt vid de skarpa kanterna i blocket, så jag har ju några kolvar med märken i, frågan är bara hur känsligt det är, var ju gammla märken på kolvarna som sitter i motorn jag kört med, men den gick ju bra för det, huvudsaken kanske igentligen är att cylinderloppen är bra och att man har bra kolvringar??

    Så får jag se om jag ska försöka få tag på ett -66a block att lägga GT veven i, ingen som har ett till övers??

    #39758
    hubbe
    Deltagare

    Sören Ragnarsson tlf. 0703794009 kan jag också rekommendera som vevaxelrenovera.

    #40000
    fredrik.a.
    Deltagare

    Så bra, två gubbar jag kan försöka med!! :CH

    @Fredrik.A. wrote:

    Så bra, då får jag höra med honom, tack ska ni ha!

    Sedan en annan sak, är det bara jag som har problem med att få i och ur vevpartiet utan att skada kolvarna, det är ju så tajt vid de skarpa kanterna i blocket, så jag har ju några kolvar med märken i, frågan är bara hur känsligt det är, var ju gammla märken på kolvarna som sitter i motorn jag kört med, men den gick ju bra för det, huvudsaken kanske igentligen är att cylinderloppen är bra och att man har bra kolvringar??

    Så får jag se om jag ska försöka få tag på ett -66a block att lägga GT veven i, ingen som har ett till övers??

    Men som sagt, är det ingen som har något knep för att få i kolvarna utan att skada dem, jag tycker det är skitsvårt!!

    #40001
    Dicst
    Deltagare

    @Fredrik.A. wrote:

    …Men som sagt, är det ingen som har något knep för att få i kolvarna utan att skada dem, jag tycker det är skitsvårt!!

    Hmm, det där hänger jag inte med riktigt på? Visst är det bökigt att lägga ner en oljehal tung vev med kolvar monterade, framförallt p g a att kolvringarna rör sig åt nåt håll när man inte vill, men trångt vid skarpa kanter? Är det nåt gjort med ditt block?

    #40125
    fredrik.a.
    Deltagare

    nä blocket är det ingen åverkan gjord på, men det är ju trångt som sagt, och så vickar kolvarna när man ska pressa ner dem, men det är väl helt enkelt jag som är ovan, :ID senaste gången gick det ju hyffsat när jag satte ihop motorn som sitter i bilen, man tränar väl upp sig!! :WH Men hur känsligt är det igentligen, lite småmärken var det ju på kolvarna sedan tidigare, men motorn gick ju bra för det!?

    #41788
    lars-erik
    Deltagare

    Att hänga veven i en fjäder underlättar kolvmonteringen

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng