ryckig 900

Forum Modellspecifika forum OG900 ryckig 900

Detta ämne innehåller 15 svar, har 7 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-07-26 21:01.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare

autio
    Deltagare

hej,saaben rycker vid gaspådrag slutar när gasen släpps.Har bytt det mesta på tändsidan,bränsle+luftfilter kollat drivknutarna ,slangar+kontakter.Kan det vara så enkelt som vaakumdosan på stömfördelaren? 😕

plankan
    Deltagare

Är det en 8 el 16 Vent du har ?

autio
    Deltagare

det är en 87:a insprutn.8vent.

longjohn61
    Deltagare

@autio wrote:

hej,saaben rycker vid gaspådrag slutar när gasen släpps.Har bytt det mesta på tändsidan,bränsle+luftfilter kollat drivknutarna ,slangar+kontakter.Kan det vara så enkelt som vaakumdosan på stömfördelaren? 😕

Är detta med kall eller varm motor? Har du kollad om tillsatsluftsliden funkar (sitter på termostat huset med 2 slangar 😉

Mvh Nisse

autio
    Deltagare

hej,jg har inte kollat denna grej,hur kolla den? ryckandet märks tydligast när motorn är varm

mvh set

plankan
    Deltagare

@autio wrote:

Har bytt det mesta på tändsidan

Mera exakt… ❓

Stiften i han är NGK hoppas jag,och avståndet på dom 0.7 🙄

autio
    Deltagare

tändkablar,rotor,lock,stift tyvärr minns jag inte vad stiften heter bytte ivåras har 15 mil till stugan där min jaktbil står
    så jag samlar in nu kloka råd från er.tändspole är inte bytt
    hae även problem att få in 3:ans växel 5:an brukar smita in,kan lägena justeras eller?

longjohn61
    Deltagare

@autio wrote:

tändkablar,rotor,lock,stift tyvärr minns jag inte vad stiften heter bytte ivåras har 15 mil till stugan där min jaktbil står
    så jag samlar in nu kloka råd från er.tändspole är inte bytt
    hae även problem att få in 3:ans växel 5:an brukar smita in,kan lägena justeras eller?

Innan du justerar lägena. Hur är det med gummi grejen mellan växellådan och själva spakstället inte ovanligt att det är sprucken kan va lite svårt att se
    brukar inte vara rent där 😉 För att justera lägena måste du ta bort lie plast detaljer som sitter över spakstället lägg i backen eller 3an då ska du se ett litet hål där du tror det var en 3mm borr i om inte så kan du lossa spakstället och flytta det.

Hoppas jag inte glömde nåt

Mvh Nisse

fataren
    Deltagare

lånar denna tråd då rubriken är detsamma, dock så är gången rycking vid vanlig körning och inte alls under aceleration. gissar mig till tändkablar och tändstift som säkert inte är bytt så ska prova det och även att spruta lite startgas bitvis över vacumslangarna. några andra ideer?

longjohn61
    Deltagare

Du är på rätt spår 😀 gör detta och sen titta vidare 😉 kolla rotor + lock med

Mvh Nisse

fataren
    Deltagare

en annan sak jag undrar över är varför den tycks tappa tomgången. den sjönk ner mot 500 härom dan och nästan dör, skruvade lite på tomgångsskruven och det blev bra igen, men så idag var det samma igen. gissar nästan att det är vibrationer, får ta och skruva fast muttern denna gång, dessutom när vi ändå snackar ryck, så när jag skruvade upp trycket på apc så vill den tvärdö tvärstopp lixom. fick först för mig att den fick för lite soppa, och kom sen att tänka på popey sida där det står något om tryckvakt under knäbrädan. är det den som spökar?

reino
    Deltagare

Har varit med om samma sak själv. Att tomgången sjunker väldigt mycket, fast bara tillfälligt. Sen har jag även varit med om att tomgången helt plötsligt ligger på typ 1500 varv. :S vid körning var det, och bilen var kall. Det gick dock till sej av sej självt och jag har inte direkt varit med om det särskilt ofta, men jag funderar på om det kan vara tomgångsmotorn som spökar..

Kablar stift, rotor samt fördelare är bytt.

torbo
    Deltagare

Har likadant.

Vissa dagar ligger hon på 500v/m. Nästa dag 800-1000v/m. Nästa gång 1200v/m. vid varm motor då.

Vid kall motor ligger den stabilt på 1200 ungefär.

M.Broberg
    Deltagare

min bil ryckte när jag gasade och när när jag släppte gasen.

Fast det kanske är lite udda att frambalken har gått av på mitten? 🙄

fataren
    Deltagare

@M.broberg wrote:

min bil ryckte när jag gasade och när när jag släppte gasen.

Fast det kanske är lite udda att frambalken har gått av på mitten? 🙄

Nä det kan ju inte höra till vannligheten, för mycket skogsrally kanske XD

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng