Så har ännu en tidig 900 gått till de sälla…….

Forums Modellspecifika forum OG900 Så har ännu en tidig 900 gått till de sälla…….

This topic contains 4 replies, has 4 voices, and was last updated by 2006-03-21 08:22.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

anders dahl
    Deltagare

…..Jaktmarkerna!
    Jag blir så trött! Här säljer man bilen till vrakpris, till en som ska ta hand om den, för att den är alldeles för bra för skroten, också går den Id-oten och skrotar bilen i alla fall!
    Det var ju nästan så att tårarna började rinna, när jag på kul skulle kolla om bilen var i trafik eller om den fortfarande var avställd, och upptäckte att debn sedan den 10:e mars var avreggad av en skrot i Västerås.

Om den var dålig???? Titta på bilden! knappt 10400mil på mätarn

krister
    Deltagare

Inte för att jag vill ta någon i försvar nu, men kan det kanske vara så att bilen har råkat ut för något trist i form av någon annan mycket närgången medtrafikant, eller så? F.ö. så håller jag med om att det är VÄLDIGT tråkigt när våra kära gamla klenoder går ett så´nt grymt öde som skrotdöden till mötes. Jag lider med dej, Anders!

/Krister

Lustgasen
    Moderator

Bilen var ju snygg!!! Köp tillbaks den av skroten!!

anders dahl
    Deltagare

Ja, den hade många år kvar även som slit och slängbil. Hoppas att någon Västeråsare har vett att ta hand om de helt rostfria bakdörrarna och högerdörren i samma skick. Samt diverse annat smått och gott. Lite ytrost finns det på karossen men helhetsintrycket riktigt bra, under är den nära nyskick!

Bilden togs i höstas.

phermansson
    Deltagare

Får väl muntra upp stämningen lite:
    När jag läste detta fick jag för mig att kolla om den 95’a jag sålde för snart 10 år sedan fortfarande var i bruk. Och det var den!
    Undrar fortfarande varför jag sålde den bilen, den hade varit min morfars och är skyldig till dagens Saabintresse. Ibland funderar jag på att försöka köpa tillbaks den…

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng