Saab 1950

Forum Modellspecifika forum 92/93 Saab 1950

Detta ämne innehåller 9 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2019-03-04 21:16.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare

marcus berger
    Deltagare

Hej jag har en saab 92 från 1950 på gång med chassinr 1300 nånting? Har haft ca 10 stycken Saabar, bara 2-taktare från 60-talet så jag har ingen koll på 92an. Bilen ifråga är tydligen ett ganska komplett objekt som stått sedan 60-talet gamla plåtar sitter på den. Har inte sett bilen än men tänkte höra här om det är nåt speciellt man ska kolla efter förutom rost osv, och till den svåraste frågan är vad man kan ge för ett sådant objekt? Vet att det är mycket svårt att svara på när jag inte har några bilder men vill vara förberedd när jag åker dit så jag kan ge ett bud hoppas nån kan hjälpa mig? Mvh Marcus

Lilln
    Deltagare

Ja det är ju väldigt svårt det här med pris. Den gamla klyschan att när både köpare och säljare är nöjda så är det rätt stämmer ju ganska bra.

Har ingen jättekoll på 92:or men köpte ett ladufynd i form av en 93B -59 för några år sedan för 25 000:-. Det är och andra sidan en vanligare bil i jämförelse.

Lycka till och hoppas det blir en affär då de där verkligen inte växer på träd!

marcus berger
    Deltagare

Hade hellre hittat en 93:a👍 Nån annan som kan veta nåt om pris?

puttputt91
    Deltagare

Komplett med originaldelar är bra. Relativt ovanligt med orenoverade rullande objekt idag. Så kan man bevara originalskicket är det en stor fördel.

Gav 10000kr för min 51a. Komplett med extradelar. Stått sedan 60 talet. Såg dock tråkig ut omlackad benvit med mossa och grönfärg som lyser igenom. Nya golvplåtar fick jag tillverka då 96ans inte passade. Annars rätt skapligt i plåten. 3 år sedan.

Hoppas du köper den. Snygg urmodell som man inte ser så ofta.

marcus berger
    Deltagare

Tack för svar👍 Tur att jag frågade för jag trodde dom stod mycket högre. Då vet jag ungefär vad jag kan bjuda när jag åker dit.

marcus berger
    Deltagare

Nu har jag kollat på bilen och här kommer lite bilder på den. Däremot tror jag inte att det blir någon affär?

Bilagor:

marcus berger
    Deltagare

Här kommer mer

Bilagor:

johan.r
    Deltagare

Tycker det ser ut som ett riktigt bra objekt. Iallafall på bild. 😊

marcus berger
    Deltagare

Ja men han begärde över 50 för den och det är den nog inte värd? Har frågat runt på forumet och ett par har svarat att ett objekt är värt ca 10-20 men jag vet inte? Nån annan som har någon koll?

puttputt91
    Deltagare

Ser rätt lovande ut på bild. Runt 50000 kan den nog vara värd för den som är ute efter just en sådan tidig 92a.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.