Saab 90 -86, 8090mil! Till Salu

Forum Modellspecifika forum 90/99 Saab 90 -86, 8090mil! Till Salu

• Detta ämne har 0 svar, 1 deltagare, och uppdaterades senast 2008-04-11 05:15 av .
Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    roine
    Deltagare

Hej Saabfolket:)
    Jag kan ju börja med att erkänna att jag inte är någon riktig Saabfantast, och därav mitt inlägg här. Jag har precis ”ärvt” min morfars gamla Saab 90 från -86. Den har endast gått 8090 mil och är i närmast nyskick. Jag använder en dagligen som pendlarbil men tycker nog att det vore bättre om nån med brinnande Saab intresse tog över den.

Bilen är röd och inredningen är beige. Överdragsklädsel har suttit på sedan dag 1 men den är nu kaserad. Stolarna ser oanvända ut under.
    99,9% rostfri. Finns lite ytrost vid en list. Är fixat på 1 timme vid behov.
    Full historik finns och morfar var något av en ”bil-hypokondriker” så var det nåt som knäppte på ett otillfredställande sätt så lämnades bilen in på allt från stötdämparbyte till åtdragande av bakvagn(!). Alltid servad på Saab i Katrineholm.

Medföljer: Vinterdäck. Orginal navkapslar (oanvända), Extra navkapslar (Tillbehör från Saab), Nät till framlyktorna(!), Extraljus med fästen, Tror det finns takräcke till den med. Ev. kan en bilstereo från samma tid följa med.

Jag har ingen annan anledning att sälja förutom att det skulle kännas bra att den hamnade i rätt händer, så skambud och dylikt undanbedes. Är ingen intresserad så fortsätter jag att pendla i pärlan.

Fler bilder mailas vid intresse.

Svara på: roinel@hotmail.com

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng