SAAB 900 – 79/80 års modell

Forum Modellspecifika forum OG900 SAAB 900 – 79/80 års modell

Detta ämne innehåller 3 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-03-09 07:29.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare

surabaron
    Deltagare

Hejsan!
    Jag håller på att renovera ett par 3 dörrade SAAB 900 -79:or och behövde både delar dvs egentligen ”allt möjligt” och slänger därför ut eb blänkare om det här. Jag har också en Aquamarinblå metallic SAAB 900 GLE -79:a med taklucka som rullat ca 20 000 mil som jag vill sälja. Den bör betraktas som ett bra renoveringsobjekt. Har stått avställd över 10 år men att jag brukar starta den en par gånger per år.

Alltså jag söker SAAB 900 delar till årsmodell 1979 – 1980 där allt är av intresse samt jag vill sälja en SAAB 900 GLE -79:a som renoveringsobjekt. Ring vid intresse.

Ps innertakstyg var köper man det, är det svårt att klä om innertaken på SAAB 900 -79 års modell? ds

Äger för övrigt följande bilar:

1. SAAB 900 EMS -79:a på 13 000 mil i toppskick
    2. SAAB 900 GLE -79:a på 6 000 mil i toppskick
    3. SAAB 900 Turbo -79:a på 15 000 mil i toppskick

Mvh

Kenneth Drake
    070 593 67 20

anders j
    Deltagare

Hej Kenneth!

Det är inte alls speciellt besvärligt att byta innertakstyg. Dessutom är det rätt enkelt att ta ut innertaket tack vare att du kan ta ut taket via cc-luckan bak. Titta för en bra beskrivning på denna länk: saabklubbens infosida
    Jag brukar beställa tyg från firman som omnämns och det har funkat finfint.

Jag kan eventuellt ha en del delar men du får specificera dig lite om detta.

Till sist får du gärna skriva ihop några rader om dina renoverade bilar och ta några foton så kan vi kanske få till en artikel i Bakrutan!

MVH

b-motor
    Deltagare

Hej

Ja lite bilder på skönheterna vill vi se?

Vad söker du?

Mvh Daniel

surabaron
    Deltagare

Hejsan!
    Jag söker det mesta tex:

Innertak till 3 dörrars med taklucka samt till en 5 dörrars utan taklucka.

Parkeringslister, de smala yttre listerna med en liten kromlist som löper utmed hela bilsidan, till en 3 dörrars. Fr o m 1981 års modell blev dessa lister svarta och ca 10 cm breda men jag söker de smala listerna som satt på årsmodell 1979 – 1980 års modell.

Förarstol både i blått och rött med ”kryssmönster” som satt i Turbo och EMS modellerna t o m 1980 års modell.

Inre dörrhandtag till 3 dörrars

Riktigt fina EMS och Inca fälgar

mm mm

Mvh

Kenneth Drake
    070 593 67 20

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng