saab 900 i 2,1 ???

Forum Modellspecifika forum OG900 saab 900 i 2,1 ???

• Detta ämne har 3 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 2006-02-15 21:27 av .
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    saab-jonte
    Deltagare

är 2,1 liters versionen något speciellt eller? bra eller dålig motor?

carl l
    Deltagare

Motorn har en annan borrning än en vanlig 2.0-liters motor.
    Den är dessutom försedd med samma topplock som satt på 2.3-liters långmotorer och ett insug med lite grövre runners. Min syster har en sådan och jag tycker att den går riktigt bra. Den stora skillnaden jämfört med 2.0-litersmotorn ligger på högre varv. I botten är de tämligen lika.

MVH
    Carl

anonymous
    Deltagare

Hej!

2,1 i är en mycket trevlig motor men bra segdragning och även lite klös på högre varv. Idealisk att dra tungt med. Dessutom snål. Men se upp med topplockspackningarna. Den ska helst vara bytt.

MVH/Gunnar

William
    Deltagare

om du går i väljartankar kan jag även varmt rekomendera 2,0 lättrycksturbon, som sitter i ”900S” årsm. 90-93. både snabb, snål och flexibel 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng