saab 900 turbo 84 soppa problem!

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / saab 900 turbo 84 soppa problem!

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / saab 900 turbo 84 soppa problem!

  • Författare
    Inlägg
    • oktober 6, 2013 at 17:00 #26303

      hej, är nu en stolt ägare till en 900 turbo 8ventilare. dock så startar den inte för tillfället då den inte får någon bensin till spridarna, men gnistan är fin. tänkte jag skulle kolla på bränslepumpsrelät då jag inte hör något ljud från pumpen men det hittar jag inte på. så plockade bort pumpen och matade den med ström från batteriet då gav den ifrån sig några pump för att sedan dö, men om jag “klickade” med kabeln på batteriet så pumpade den flera gånger. så om någon sitter på kunskapen att hjälpa mig så vore jag tacksam:) samt om någon vet vart man kan få tag på ett relä och ev en pump:) mvh gilljam

        oktober 6, 2013 at 19:32 #196737

        Om inte pumpen går hela tiden när du lägger batterispänning direkt på den så lär du behöva en ny pump, börja med det.

        Årsmodell på bilen? Bränslereläet bör sitta i säkringsboxen i vänster innerskärm, det skall stå på locket vilket relä som är vilket.

        Ny pump borde finnas på t ex Skruvat.se eller nått sånt.

          oktober 6, 2013 at 21:25 #196739

          ja pump lär jag få köpa, men de locket är borta till säkringsdosan:p bilen är en 84 har hört att relät kan sitta på olika ställen beroende på årsmodell?

            oktober 6, 2013 at 21:30 #196740

            Ta en bra bild på elcentralen och reläerna så kan jag nog peka vilket det är, finns lite olika modeller beroende på årsmodell, antingen singel eller dubbelrelä. De senare har ett silvrigt dubbelrelä i plåt (som brukar gå sönder).

              oktober 7, 2013 at 18:03 #196742

              Jag har en bra pump liggande, byttes i somras men det var inte felet på bilen.
              Pm vid intresse, finns i lund

                oktober 8, 2013 at 07:25 #196743

                http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=95386&image=2079338

                där finns två bilder, mellan vilka stift byglar man för att få pumpen att gå?

              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.