saab 900 turbo 84 soppa problem!

Forum Modellspecifika forum OG900 saab 900 turbo 84 soppa problem!

• Detta ämne har 5 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2013-10-08 07:25 av .
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    gilljam
    Deltagare

hej, är nu en stolt ägare till en 900 turbo 8ventilare. dock så startar den inte för tillfället då den inte får någon bensin till spridarna, men gnistan är fin. tänkte jag skulle kolla på bränslepumpsrelät då jag inte hör något ljud från pumpen men det hittar jag inte på. så plockade bort pumpen och matade den med ström från batteriet då gav den ifrån sig några pump för att sedan dö, men om jag ”klickade” med kabeln på batteriet så pumpade den flera gånger. så om någon sitter på kunskapen att hjälpa mig så vore jag tacksam:) samt om någon vet vart man kan få tag på ett relä och ev en pump:) mvh gilljam

joh900
    Deltagare

Om inte pumpen går hela tiden när du lägger batterispänning direkt på den så lär du behöva en ny pump, börja med det.

Årsmodell på bilen? Bränslereläet bör sitta i säkringsboxen i vänster innerskärm, det skall stå på locket vilket relä som är vilket.

Ny pump borde finnas på t ex Skruvat.se eller nått sånt.

gilljam
    Deltagare

ja pump lär jag få köpa, men de locket är borta till säkringsdosan:p bilen är en 84 har hört att relät kan sitta på olika ställen beroende på årsmodell?

joh900
    Deltagare

Ta en bra bild på elcentralen och reläerna så kan jag nog peka vilket det är, finns lite olika modeller beroende på årsmodell, antingen singel eller dubbelrelä. De senare har ett silvrigt dubbelrelä i plåt (som brukar gå sönder).

andreas1
    Deltagare

Jag har en bra pump liggande, byttes i somras men det var inte felet på bilen.
    Pm vid intresse, finns i lund

gilljam
    Deltagare

http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?user=95386&image=2079338

där finns två bilder, mellan vilka stift byglar man för att få pumpen att gå?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng