SAAB 9000 CSE 2,3T/170A A50

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / SAAB 9000 CSE 2,3T/170A A50

Forum / Sälj/Köp / Bilar, säljes / SAAB 9000 CSE 2,3T/170A A50

  • Detta ämne är tomt.
  • Författare
    Inlägg
    • juli 29, 2021 at 20:13 #486675

      Jag har insett att jag har för många bilar i behov av kärlek så jag räcker inte riktigt till. Därför har denna SAAB bara blivit ståendes vilket är tråkigt.

      Den har körförbud då senaste besiktning inte gick helt jättebäst. Fick 2:or på parkeringsbroms obefintlig, rostskada i bagagerumsgolv där förstärkningen till draget sitter.
      Sedan minns jag inte om det blev 2:a på rost i golvet men där finns det rost runt domkraftsfästena vill jag minnas.
      Körförbudet inföll 2019-11-05 och sedan har den stått still, har påbörjat rostjobbet i bagagerumet genom att skära bort det mesta av rosten men sedan inte gjort mer.

      Höger bakre dörrhandtag är söderdraget av en person med mer muskler än… ja han hade nog inte åkt SAAB 🙂
      Jag har ett reservhandtag som skickas med.

      Bateriet har gjort sitt men jag behövde flytta bilen häromveckan, i med ett frächt batteri Å bilen smatt igång utan problem.
      Framrutan är sprucken men inget besiktningen klagade på.

      Sprucken framruta

      Bagageluckan rostig i nederkant.

      Bagagelucka

      Rosthålet i bagagerumet.

      Rosthål i bagagen

      Det trasiga dörrhandtaget

      Trasigt dörrhandtag

      Övre bromsljus är solblekt

      brake-light

      Vänster framskärm har fått en buckla i överkant…..

      Buckla i framskärmen

      Motorrummet ser ut så här ungefär

      Motorrum

      Denna front är det

      Fronten

      SAABoholic

      95 -74 Indisk gul // Står på bakhjul & 2 pallbockar i garaget, riktar just en gammal krockskada.....
      96 GL Super -79 Alabastergul // Står och väntar på sin tur utanför garaget
      96 GL Super -79 Alabastergul // Min dagliga bil
      9-5 Linearsport Sp -03 manuell // Vintersläden

        juli 29, 2021 at 20:27 #486687

        En A50 är det ju så en del extrautrustning är det ju vilket jag TROR är A50 relaterat:

        Flygplansloggan i ryggstöden

        Logga i ryggstöden

        Skinn & mocka i sätena både fram

        frontseat

        och bak

        Baksäte

        Träratt

        steering_1

        steering_2

        Nyckel med fjärrkontroll, den har ett hål på gummiit till knappen men fungerar i alla fall.

        Nyckel

        Ja sedan vet jag inte om det är rätt fälgar på den men den står på aluminium fälgar, jag har inga bilder på dessa och just nu ösregnar det ute så det får bli senare……

        Jag vill ha 5000 :- för den som den står. Nu står den på Orust..
        Den har gått strax över 35000

        // Mats

        SAABoholic

        95 -74 Indisk gul // Står på bakhjul & 2 pallbockar i garaget, riktar just en gammal krockskada.....
        96 GL Super -79 Alabastergul // Står och väntar på sin tur utanför garaget
        96 GL Super -79 Alabastergul // Min dagliga bil
        9-5 Linearsport Sp -03 manuell // Vintersläden

      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.