Saab 9000 går inte igång

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Saab 9000 går inte igång

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / Saab 9000 går inte igång

• Författare

Hej—

Har en Saab 9000 cse -96 som inte går igång…

När jag körde med bilen senast, så började den tappa effekt, för att sedan dö helt och hållet…

När jag försökte starta bilen igen, så var det inte ett liv i bilen…

september 17, 2013 at 15:23 #59480

Ingen som kan ha någon aning vad det kan bero på? Mycket tacksam för svar.

september 17, 2013 at 16:14 #57699

Bara att göra en vanlig hederlig felsökning från början… finns det gnista? Får den bränsle?

Helt död, går inte startmotorn ens runt?

Jag hade provat att se först om bränslepumpen går, för att göra det tar du ur bagagerumsgolvet sedan lägger du örat mot locket som är i golvet där medans frugan eller någon vrider på tändningen och kör på starten, är den helt tyst är den troligen kass, låter nästan så med tanke på hur bilen dog.

september 17, 2013 at 20:15 #59486

Annars är ju en klassiker att kolla tändboxen. Den påstås kunna trilskas. Jag har då bytt på en av våra 9000.

september 17, 2013 at 20:30 #59487

går bilen och du tappar effekt, inte att den dör direkt. Jag gissar på bensinpumpen, den kan antingen sluta rakt av eller börja strula och inte ge rätt tryck. Lyft på sittdynan bak och ta bort den rubda locket och lyssna ifall pumpen går i gång, är det tydt där prova att ge ett par kraftiga slag så kan den hoppa igång.

kulle di-kasetten lämnat in så tvärdog den direkt, och min erfarenhet är att den lägger av när du stannat och inte får igång den igen.

//MH

oktober 24, 2013 at 10:12 #60420

På en 91:a jag hade en gång så var det just så med tändkassetten, den gick pissrisigt en stund och dog sen och gick inte igång. Har du en extra kan du ju testa att byta. Jag har alltid minst en liggande i reserv.. =)

• Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.