saab 9000 låskrångel

Forum Modellspecifika forum 9000 saab 9000 låskrångel

• Detta ämne har 2 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2013-11-08 09:30 av .
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    peteranderson
    Deltagare

hej
    min 9000 är hopplös att låsa, kan man koppla ur så man låser med nyckeln, koppla bort larmet och startspärren. har lött om dosan då fungerade det ett tag. nu får man trycka massa gånger på knappen, ibland ta ur batterierna i dosan. ganska irriterande om man vill hem efter jobbet eller varit och handlat. min fru stod utanför affären och kom inte in, då gick en trolig saabägare förbi och sade det där känner jag igen.
    Med vänlig hälsning peter

martin h
    Deltagare

Lite osäker på hur ditt problem egentligen yttrar sig, men det jag skulle tippa på är att det är problem med cetrallåsets kontrollbox även kallat centrallåsrelä. Jag hade samma problem länge. tillslut så följde jag modifieringsinstruktionen nedan (byta ut reläerna på kortet) och sedan dess fungerar det klockrent!!

http://kjelectronic.com/centrallock.html

/Martin

peteranderson
    Deltagare

hej
    egentligen är det nog 2 fel. ibland fungerar inte knapparna på dosan ibland låter det bara men låsen öppnar sig inte, då kan man öppna med nyckeln, det är nog centrallåsreläet tror jag. ska beställa relä från elfa. tänkte beställa brytare till dosan. vad är det för artikelnr på dessa. ska finnas på elfa har jag för mig.
    mvh peter

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng