saab 9000 låskrångel

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / saab 9000 låskrångel

Forum / Modellspecifika forum / 9000 / saab 9000 låskrångel

  • Författare
    Inlägg
    • november 5, 2013 at 17:12 #8008

      hej
      min 9000 är hopplös att låsa, kan man koppla ur så man låser med nyckeln, koppla bort larmet och startspärren. har lött om dosan då fungerade det ett tag. nu får man trycka massa gånger på knappen, ibland ta ur batterierna i dosan. ganska irriterande om man vill hem efter jobbet eller varit och handlat. min fru stod utanför affären och kom inte in, då gick en trolig saabägare förbi och sade det där känner jag igen.
      Med vänlig hälsning peter

        november 6, 2013 at 09:20 #60750

        Lite osäker på hur ditt problem egentligen yttrar sig, men det jag skulle tippa på är att det är problem med cetrallåsets kontrollbox även kallat centrallåsrelä. Jag hade samma problem länge. tillslut så följde jag modifieringsinstruktionen nedan (byta ut reläerna på kortet) och sedan dess fungerar det klockrent!!

        http://kjelectronic.com/centrallock.html

        /Martin

          november 8, 2013 at 09:30 #60816

          hej
          egentligen är det nog 2 fel. ibland fungerar inte knapparna på dosan ibland låter det bara men låsen öppnar sig inte, då kan man öppna med nyckeln, det är nog centrallåsreläet tror jag. ska beställa relä från elfa. tänkte beställa brytare till dosan. vad är det för artikelnr på dessa. ska finnas på elfa har jag för mig.
          mvh peter

        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.