Saab 9000 V6 -96, bakdörr gått i baklås

Forum Modellspecifika forum 9000 Saab 9000 V6 -96, bakdörr gått i baklås

Detta ämne innehåller 0 svar, har 1 deltagare, och uppdaterades senast av 2017-08-16 16:50.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

Hej!

På min Saab 9000 V6 -96 har höger bakdörr gått i baklås. Den går inte att öppna med handtag vare sig på insida eller utsida.
    Efter att tagit ned dörrklädseln och försökt öppna den inifrån dörren så visar det sig att det finns 2 ”tappar” som sticker in i dörren från låsmekanismen som är monterad på dörrens utsida mot karossen.
    Den övre tappen låser upp dörren och den nedre tappen skall då byta läge och då är låset upplåst. Detta när allt fungerar som det skall.
    På mitt lås reagerar inte den nedre tappen när jag försöker låsa upp dörren med den övre tappen. Den nedre tappen verkar sitta fast. Jag lyckas inte flytta på den när jag låser upp låset med hjälp av den övre tappen.
    Min fråga är, finns det något sätt att få upp dörren, så att jag kan byta ut den trasiga låsmekanismen?
    Tacksam för tips om hur jag skall göra.

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng