Saab 900s

Detta ämne innehåller 6 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av 2010-11-06 07:03.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

nikander
    Deltagare

Hejsan.

Ska nu köpa på lördag köpa en saab 900s, och har 2 enkla frågor som ni säkert har mer kunskap om än mig.

1. Är det turbo i dom? Från vad jag har läst så är det en lättrycksturbo i 900s, men är rätt osäker så vänder mig till er.
    2. Vet någon av er vart man kan få tag på en vinge till dem? Det sitter inte på, och alla vingar jag hittar har en bit ”utskuren” för vindrutetorkaren, men det sitter inte på någon vindrutetorkare bak på denna.

Vore tacksam för svar.

MVH

plankan
    Deltagare

@nikander wrote:

Hejsan.

Ska nu köpa på lördag köpa en saab 900s, och har 2 enkla frågor som ni säkert har mer kunskap om än mig.

1. Är det turbo i dom? Från vad jag har läst så är det en lättrycksturbo i 900s, men är rätt osäker så vänder mig till er.

Du har postat denna i NG 900 delen och NG 900 har inte S emblem som indikerar Ltt som på OG 900 bilarna.
    Visst finns det Turbo,men då brukar dom heta turbo helt enkelt.
    Du får nog räkna med att denna är en bil med ”sugis”motor = non turbo.

nikander
    Deltagare

@plankan wrote:

@nikander wrote:

Hejsan.

Du har postat denna i NG 900 delen och NG 900 har inte S emblem som indikerar Ltt som på OG 900 bilarna.
    Visst finns det Turbo,men då brukar dom heta turbo helt enkelt.
    Du får nog räkna med att denna är en bil med ”sugis”motor = non turbo.

Jasså, antog att jag skulle posta den här eftersom det är en -95a.. och det stod något om årsmodeller där man fick välja mellan NG900 osv. Om du förstår vad jag menar

plankan
    Deltagare

@nikander wrote:

Jasså, antog att jag skulle posta den här eftersom det är en -95a.. och det stod något om årsmodeller där man fick välja mellan NG900 osv. Om du förstår vad jag menar

Jamen du har inte heller gjord fel,kanske bara jag som formulerar mig lite dumt 🙄

Bara mitt sätt och tala om att NG 900 som 900s inte är en lättryckare

icecream
    Deltagare

För att slippa kommentarer, skriv ALLTID vilken årsmodell det avser.
    900S är nog det absolut tråkigaste bilvalet gällande Saabar.
    En 2-liters sugis utan ACC, larm och alufälgar bör man inte betala så mycket för.

Vet inte vad ditt objekt har, men avsaknad av ovanstående utrustning, max 5000:- skulle jag bjuda. Oavsett skick.

choffe1989
    Deltagare

900s finns med 2.0 liters motor som är lite halv tråkig, har runt 130 hästar, men varvar mer än 2.3 liters maskinen som är på 150 hästar.

S:et står för lägsta utrustnings nivå (tyvär). Dock är jag väldigt nöjd med min bil men var mycket ombyggnation av motorn innan jag vart nöjd.

Lämnade in kammarna på slipning och så vidare, portad topp, lätt uppborrat block med andra kolvar och så vidare, men har inte lyckats få ut mer än 250 i maskinen och 200 på hjulen.

Så om du inte är helt såld på sug maskiner som jag är så är mitt tips till dig att skaffa en turbo bil, betydligt roligare om du är ute efter mer effekt efter ett tag.

choffe1989
    Deltagare

och jo angående din fråga om vingar, det är svårt att få tag i original utan utskuren för torkar armen, men kolla på realcar och speedparts, finns ganska mycket där att välja på.

Realcar säljer även en vinge som påminner om vingen som sitter på 9-3 viggen.

Speedparts har äntligen lanserat en ”tak” vinge till 900ng 9-3og.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng