Saab 96 1980 Har låst sig i en växel! Hjälp!

Forum Modellspecifika forum 95/96 V4 Saab 96 1980 Har låst sig i en växel! Hjälp!

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av 2015-10-23 09:25.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Jonathan Bohman
    Deltagare

Hejsan!
    Hämtade en saab 96 från 80 härom veckan och rullade in den i garaget! Nu när jag skulle se om den startar har den låst sig i back-växeln och jag får inte ur den!
    När jag hämtade den så fungerade iallafall ettan då vi rullade upp bilen på kärra med hjälp av startmotorn. När jag sedan kom hem så rullade den så fint in i garaget ( vi puttade den). Men nu så har den låst sig i backen! Och jag vet inte hur jag lyckades få i backen från första början.
    Kan de va krångel med oljan eller liknande?
    Är de något särskilt knep man behöver för att få ur växel?
    Mycket tacksam för alla svar!

christian bruce
    Deltagare

Kan det vara så enkelt att du tagit ut startnyckeln?
    //Christian

Jonathan Bohman
    Deltagare

Nyckeln sitter faktiskt i och går att dra runt hela vägen så bör väl inte vara något problem kring det?

Janne Hagnell
    Moderator

Ja, du vet att du måste ha nyckeln i tändningsläge för att kunna lägga ur backen?
    Om nyckeln går att vrida som den ska så börja med att demontera låskolven och kolla sedan om växelspakslåset funkar okej, annars.

Jonathan Bohman
    Deltagare

Ja de fick jag lära mig igår, visste inte det sen tidigare.
    Ska ta och kika på de som du säger så hoppas jag att jag hittar något, tack för tipset!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng