Saab int.meeting 2011 2012

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Saab int.meeting 2011 2012

• Detta ämne har 16 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast 2010-02-02 18:19 av .
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Morten S.
    Moderator

Noen som har oversikt over hvor disse skal arrangeres?
    Har det ikke vært snakk om England et av disse årene?

Been a Saab owner since 1987.
    I have owned at least 30 Saabs, mainly older Saabs.
    Today I have:
    1960 93F
    1967 96 Monte Carlo 850
    1974 96 "rally car"
    1989 900i 5 dørs
    2007 9-3 SC

emul
    Moderator
    emul
    Moderator

Ah, sorry! Jag läste fel år..

uffepuffe
    Deltagare

2011 är väl i tammerfors finland

big oa 95
    Deltagare
    uffepuffe67 wrote:
    2011 är väl i tammerfors finland

Jepp. :thumbup: Det stämmer att Saab int.meeting 2011 är här i Finland, :worshippy: så VÄLKOMMEN! :worshippy:
    Ingen anning var, :duck: men som Uffepuffe67 skrev att det blir i Tammerfors. :applause:

saabisti
    Deltagare

[color:#3333FF]INTSAAB2011: Nokia nära Tammerfors är adressen. En tur avsett främst för utländska besökare kommer att anordnas före veckoslutets möte. Intressanta platser och vägar ingår i rutten som startar tisdagen före mötet i Helsingfors regionen. Avslutas med ett besök fredag förmiddag på SAAB museet i Nystad varefter vi kör mot Nokia. FSSV-gruppen (Finlandssvenska Saab vänner) inom Finlands Saab-klub står för denna del avarrangemangen.

INTSAAB2012 Har vikts för England och Birmingham har nämnts som mötesplats.[/color]

Martin
    Deltagare

Ellivuori?

Magnus E
    Deltagare

Är det några som ska ge sig på en 400mila (t.o.r Stockholm-Interlaken)tripp i höst?

Saab 96 -61 Saab 97 -72 Saab 900 -95

Jag ber om ursäkt för eventuella stavfel, jag är dyslektiker
    Magnus E

Martin
    Deltagare

Jag är sugen. Men det blir i så fall nog i en bil med en överladdad rak fyra…

brandchefen
    Deltagare

Visst ska jag det, men varför nöja sig med Schweiz ? Italien ligger väl bra till och Kroatien sägs vara vackert….

Mvh Ulf Stensson

turbocab
    Deltagare

Ett mkt bra tips där, från Interlaken är passvägarna till Italien nära och mkt vackra. Tex alternativ-vägen över Gotthard mot Lugano och vidare mot Italien över Como-sjön. Passo De Stelvio är ett måste nästan sen, ett av de allra högsta i Alperna. Cabbade där med min og900 1990 för några år sedan. Så nära himmelriket man kan komma och fortf tala om det efteråt. 🙂 Sen kan man nosa lite på Österrike om man tycker det är ball, eller köra neråt kusten och Kroatien istället. Jag hade dock stannat i Alperna.

Tillbaks till Topic så låter ju Tammerfors överkomligt också! Tänk om alla Svenskar åker samma färja över till Helingfors…. 🙂

Martin
    Deltagare

Väl på plats i Interlaken-området finns det mycket att se. Tåget(!) från Lauterbrunnen via Vengen och vidare upp mot Kleine Sheidegg och sedan Jungfraubahn delvis genom berget hela vägen upp till Jungfraujoch är en m-a-g-n-i-f-i-k upplevelse. Jag var där i oktober 2008. (Social utflykt som Schweizarna svarade för under en tvåveckors tjänsteresa… :blush:) Rekommenderas varmt oavsett varför man är där!
    http://www.jungfraubahn.ch/de/

Lauterbrunnen

Nära Vengen

Kleine Scheidegg

Jungfraujoch

Den mörka randen i ovankant på bilderna visade sig vara en förvarning om att kameran var på väg att ge upp..

emul
    Moderator

De där kullarna ser ut att vara lämpliga för skidor……

Martin
    Deltagare

Orten Vengen förpliktigar. 🙂 Hur läckert vore det inte att dra ned med en OG-cab med skidorna monterat på skidstället på bakluckan. Jungfrau har snögaranti året om.

emul wrote:
    De där kullarna ser ut att vara lämpliga för skidor……
    cabmange
    Deltagare
    Magnus E wrote:
    Är det några som ska ge sig på en 400mila (t.o.r Stockholm-Interlaken)tripp i höst?

Jupp men problemet är bara i vilken bil man skall åka ner med,

//MH

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng