Såg den sjukaste bilen på skroten idag! 583mil!!!!

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Såg den sjukaste bilen på skroten idag! 583mil!!!!

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / Såg den sjukaste bilen på skroten idag! 583mil!!!!

  • Författare
    Inlägg
    • oktober 6, 2007 at 18:12 #16843

      En 2dörrars 900I 16 som hade gått endast 583mil sedan ny!!!!!!!!!!!!!

      Dödsbo bil avställd sedan 1993 Den är som ny överallt & finns på Bromma Botkyrka bilskrot

      Tyvärr redan länsad på en del bitar men det som finns kvar har inte en skråma!

      Gillar inte själv 900:or men denna bil blev jag nästan helt sjuk på ändå! Vilket skick!

      Fler bilder finnes!

      /Fredrik

        oktober 6, 2007 at 18:58 #112784

        det är väl snarare den friskaste bilen på skroten!!!!!

          oktober 6, 2007 at 19:21 #112787

          Men dra mig baklänges

            oktober 6, 2007 at 19:28 #112789

            Varför:mad:skrotas en sådan har bil, Visst det kanske ligger något miljö skäll bakom. Men det är ju ända helt sjukt att skrota en nya bil.

              oktober 6, 2007 at 19:35 #112790

              Dödsbodelägarna blev väl osams, och det slutade så där, ingen fick den.

                oktober 6, 2007 at 20:59 #112797

                Vad gör den på skroten!! :crying:

                  oktober 6, 2007 at 21:07 #112799

                  Hoppas någon ellernågra räddar så Mkt som möjligt från denna bil!

                  Telefonnummer är 08-98 66 55

                  /Fredrik

                    oktober 6, 2007 at 21:21 #112805
                    Stefan W wrote:
                    Dödsbodelägarna blev väl osams, och det slutade så där, ingen fick den.

                    Det som förvånar är egentligen att ingen av de anställda på skroten köpte bilen.
                    Detta är egentligen lagvidrigt, men inte speciellt ovanligt.

                    Har även hört rykten om chassinummerbyten för att rädda “extremfina” bilar från skroten.
                    Inte heller speciellt lagligt, men jag ser mellan fingrarna när det handlar om att rädda bilar som denna.

                      oktober 9, 2007 at 20:12 #112990

                      Har någon rensat bilen ännu?????

                      /Fredrik

                        oktober 10, 2007 at 08:47 #113005

                        HU ja, tänk så många så fräscha bilar som gått hädan av alla möjliga modeller och märken. Det är ju oftast först när de börjar bli ovanliga som folk får upp ögonen för gårdagens slit&slängbilar.
                        Som jag skrivit tidigare i andra trådar så är det heller inte helt ovanligt att folk som skrotar bilar vägrar sälja dem, ens till skrotgubbarna. Min bil ska ingen annan köra, tycker de. Kanske tyckte barnen så om pappas gamla bil? Bättre en värdig död än att köras ner som bruksbil. Vem vet?

                          oktober 22, 2007 at 09:36 #113556

                          JAG HAR RÄDDAT BILEN TILL EN KARRIÄR I SKOGEN!!!
                          OBS, lånat turbobengts lösen! för att kunna informera er. tack Bengt då det var du som informerade mig om Karossen.
                          Var uppe i s-holm o hämtade den i fredags, så nu står den i mitt garage i säkert förvar.
                          Jag skall rädda den genom att bygga rallybil på den så småningom. bättre utgångsläge finns inte. Behöver ju inte laga rost iallafall;-)
                          Men först skall ola strömbergs gamla 900t16 (Rally) plockas ihop. så nyförvärvet får bo på hyllan så länge!

                          Mvh Matti Johansson http://www.teammatti.com

                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.