Säkringsschemat i säkringsdosan

Forum Modellspecifika forum 95/96 TT Säkringsschemat i säkringsdosan

  • Detta ämne har 8 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 2012-04-25 17:40 av .
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5744
    jf-jf
    Deltagare

    Hejsan! Undrar om någon har en lapp/lista på säkringarna i säkringsdosan till min 61a. Kikade i verkstadsboken som hastigast men där i hittade jag inga. Har för mig att det satt en lapp där förr men den har fått fötter o gått sin väg.
    Ni får gärna fota eller skanna in eran lapp.

    #42074
    phermansson
    Deltagare
    #42076
    hans h
    Deltagare

    Så här ser mitt lock ut på insidan.
    (Det är också en 61:a, så det bör vara lika)

    Säg till om du behöver en bättre bild, så gräver jag fram en bättre kamera. 😉

    #42087
    lars-eric 96
    Deltagare

    Hej

    Någon som har ett schema till en långnos 65:a? Har ju ingen elektrisk bränslepump bl.a. Det står friskluftvämare, kan det vara fläkten? Och vad betyder extra värmare?

    Mvh. Lars-Eric

    #42234
    jf-jf
    Deltagare

    Tackar för bilden! Då är det vindrutetorkarmotorn säkring som går hej vilt. Tror jag plockade loss torkarens jordkabel kanske glömde sätta tillbaka den. Skulle det kunna orsaka att säkringen brinner?

    Sen skulle jag gärna ha en beskrivning eller ett kort på hur startmotorn ska kopplas in. Tog inget kort på den när jag lyfte ut motorn och i elschemat framgår inte riktigt vart kablarna ska sitta. I schemat ska kabel 1,2,84 sitta i startmotorn. Kabel 2 ska vara röd enligt elschemat. Men det verkar den inte vara i min bil ( och jag är 99,9 % säker att ingen har mixtrat med elen i bilen sen förr.) Den enda röda kabeln jag har ska sitta i generatorn.

    Jag vill minnas att det endast satt två olika plus kablar kopplad till den. en grov svart och en gul. De båda har jag koll på.

    #42447
    jf-jf
    Deltagare

    Jag kräver ett svar tills på lördag. För då kommer jag hem och kan börja fippla med bilen igen:)

    #42448
    phermansson
    Deltagare

    Startmotorn behöver ju i princip en grov kabel från batteriplus och en klen styrkabel från tändningslås/startkontakt.
    Kabel 2 bör om jag ser rätt gå upp till säkringsdosan, plusmatning för denna. 84 till tändningslåset, känns som att den ofta är gul.

    Säkringen borde inte gå pga av en missad jord, snarare pga av att motorn går trögt. Men strömmen kanske går fel väg om jorden inte är kopplad?

    #42467
    sabbe
    Deltagare

    Vindrutetorkarmotorn brukar vara + jordad på äldre 96:or. (V4)
    Kan någon förklara detta?
    Då borde motorn vara dubbelisolerad eller?

    Sabbe

    #42780
    jf-jf
    Deltagare

    Kan meddela att startmotorn gick fint enbart på en stor pluskabel och den gula kabeln.
    Vindrutetorkarmotorn hade jag kollat på fel eldschema. Finns ju två modeller.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng