Sjöis-träff i Avesta/Hedemora-trakten 2008.02.02

Forum Klubbinformation Träffar & andra aktiviteter Sjöis-träff i Avesta/Hedemora-trakten 2008.02.02

• Detta ämne har 6 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast 2008-01-16 11:22 av .
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    krister k
    Deltagare

Vi är i färd med att planera för en träff på någon sjöis i Avesta/Hedemora-trakten. Datumet blir den 2 feb, en lördag alltså.

Det blir en liten bakluckeförsäljning, så har ni något att sälja, ta med er det!
    Vi kommer att ställa dit en grill som vi försöker hålla fyr på hela dagen, så köp med er korv å bröd.

Det är absolut inget ”måste” att köra, vill ni bara titta så är ni lika välkomna för det!

Rekomendationer om ni tänker köra:
    Fräsch olja i motorn, friska bromsbelägg, extra dunk med kylarvätska och mkt bensin i tanken! 🙂

All körning kommer att ske på egen risk, undrar ni över försäkringars gällan osv. vid sjöis-körning, kontakta erat försäkringsbolag.

Observera att denna träff är väderberoende; Ingen kyla = ingen is = inställd träff.

/Krister K, Hedemora / Janne W, Avesta

kaparn
    Deltagare

Jag har ju inget som rullar för stunden (tror jag) får väl komma och titta i värsta fall.
    Jag hörde av grannen att det körts här på Hyen tidigare det skulle ju vara kul om det blev så igen då kunde jag ju titta på från punchverandan =)

krister k
    Deltagare

Film från Hyen: Saabar på sjön!

/Krister K

kaparn
    Deltagare

Kul! Våran kåk syns ju i bakgrunden vid flera tillfällen i filmen.

krister k
    Deltagare

Nu har det varit skapligt kallt här i södra Dalarna ett tag, så isarna har börjat lägga sig på sjöarna! :racesmile:
    Tyvärr är ju detta ingen garanti för att de kommer vara kvar i februari, men men…

/Krister K

krister k
    Deltagare

TRÄFFEN ÄR INSTÄLLD pga rådande vårväder här i södra Dalarna.
    Ledsen för detta, men inget man kan styra över tyvärr.

/Krister K

Lustgasen
    Moderator

Kom upp till umeå istället gubbar, jag å några kompisar har plogat upp en sjö här som man kan vänsterbromsa på 😉

här smälter det inte 😀

Saab 99 Van -77

Sekreterare och redaktör i Svenska Saabklubben

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng