sliten turbo?
Forum / Modellspecifika forum / NG900/OG9-3 / sliten turbo?
Forum / Modellspecifika forum / NG900/OG9-3 / sliten turbo?
- Detta ämne har 5 svar, 2 deltagare, och uppdaterades senast 2011-05-23 11:26 av M.Broberg.
-
FörfattareInlägg
-
det KAN betyda det, men oftast är det bara olja från vevhusventilationen, heeeelt normalt 🙂 lossa sugröret vid turbon och kolla efter glapp, glappar den till förbannelse så är den slut.
Ang byte till 19t så kommer du få segare ladd och alltigenom mindre effekt, 19t är för stort för o funka på en standard bil utan turbo lagg från helvetet.
@M.broberg wrote:
det KAN betyda det, men oftast är det bara olja från vevhusventilationen, heeeelt normalt 🙂 lossa sugröret vid turbon och kolla efter glapp, glappar den till förbannelse så är den slut.
Ang byte till 19t så kommer du få segare ladd och alltigenom mindre effekt, 19t är för stort för o funka på en standard bil utan turbo lagg från helvetet.
okej, hur är enklast att rensa ur det? 🙂 tänkte plocka ner och kolla nu. vad behöver man göra för att den turbon ska funka bra? 🙂
@M.broberg wrote:
Du behöver trimma. ganska mkt tom. bättre att köpa en 15t eller 16t som är lite mer lagom storlek för effekten, den enda som kör 19t jag vet är Peter och han trycker ut runt 300 kusar….
okej. ja jag fick det tipset av flera att köra på dom storlekarna istället. vad skiljer sig från original och dom turboaggregaten effektmässigt? någon sa att ja behövde byta pogramvara i den om jag körde på 15t.. vad kan du rekomendera då? 🙂 är lite smått ny på saab därför alla frågor 🙂
fan nu ser jag mitt mistag med, är ng900 delen. jag har itne bra koll på dom, men sitter det inte fel fläns på grenröret för o köra mitsubishi turbo? som sagt behöver programvaran ändras. rekomenderar dig att prata med tex MapTun så kan dom nog guida dig i vad du behöver för vilken effekt.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.