sliten turbo?

Forum Modellspecifika forum NG900/OG9-3 sliten turbo?

Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av 2011-05-23 11:26.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25304

    hank_tank
    Deltagare

    tja har en 900 s turbo, märkte häromdan att det har kommit olja ur dumpventilen.. betyder det att turbon börjar bli dålig? och om man ska byta, går det att sätta dit en 19t istället? vad blir skillnaden om det går? mvh henrik

    #184735

    M.Broberg
    Deltagare

    det KAN betyda det, men oftast är det bara olja från vevhusventilationen, heeeelt normalt 🙂 lossa sugröret vid turbon och kolla efter glapp, glappar den till förbannelse så är den slut.

    Ang byte till 19t så kommer du få segare ladd och alltigenom mindre effekt, 19t är för stort för o funka på en standard bil utan turbo lagg från helvetet.

    #184736

    hank_tank
    Deltagare

    @M.broberg wrote:

    det KAN betyda det, men oftast är det bara olja från vevhusventilationen, heeeelt normalt 🙂 lossa sugröret vid turbon och kolla efter glapp, glappar den till förbannelse så är den slut.

    Ang byte till 19t så kommer du få segare ladd och alltigenom mindre effekt, 19t är för stort för o funka på en standard bil utan turbo lagg från helvetet.

    okej, hur är enklast att rensa ur det? 🙂 tänkte plocka ner och kolla nu. vad behöver man göra för att den turbon ska funka bra? 🙂

    #184737

    M.Broberg
    Deltagare

    Du behöver trimma. ganska mkt tom. bättre att köpa en 15t eller 16t som är lite mer lagom storlek för effekten, den enda som kör 19t jag vet är Peter och han trycker ut runt 300 kusar….

    #184739

    hank_tank
    Deltagare

    @M.broberg wrote:

    Du behöver trimma. ganska mkt tom. bättre att köpa en 15t eller 16t som är lite mer lagom storlek för effekten, den enda som kör 19t jag vet är Peter och han trycker ut runt 300 kusar….

    okej. ja jag fick det tipset av flera att köra på dom storlekarna istället. vad skiljer sig från original och dom turboaggregaten effektmässigt? någon sa att ja behövde byta pogramvara i den om jag körde på 15t.. vad kan du rekomendera då? 🙂 är lite smått ny på saab därför alla frågor 🙂

    #184740

    M.Broberg
    Deltagare

    fan nu ser jag mitt mistag med, är ng900 delen. jag har itne bra koll på dom, men sitter det inte fel fläns på grenröret för o köra mitsubishi turbo? som sagt behöver programvaran ändras. rekomenderar dig att prata med tex MapTun så kan dom nog guida dig i vad du behöver för vilken effekt.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng